dpkg-scanpackages komutu bulunamıyor

merhaba,

elimde birçok deb dosyası olduğundan kurulumdan sonra tekrar bunları
indirmemek için yerel bir apt kaynağı oluşturmak istedim. bunları root
un altında oluşturduğum debs klasörüne attım. konsolda rootun altına
gidip

# dpkg-scanpackages debs /dev/null | gzip > debs/Packages.gz

yaptığımda bu uyarı ile karşılaşıyorum. override dosyası
oluşturmadığımdan /dev/null kullandım ancak bir yerde atladığım
birşeyler olmalı.

dpkg-scanpackages: command not found

yardımlarınız için şimdiden teşekkürler...
--
Ya Bir Yol Bulacağız, Ya da Bir Yol Açacağız!