Re: X sunucusu hatası

Merhabalar,

> Merhaba,
>
> Debianın 3.1 Sarge sürümünü kurduktan sonra gnome login ekranın gelmesi
> gereken noktada
> x sunucusunun doğru yapılandırılmadığı hatasını alıyorum. "Xfree86 -
> configure" ile de "no screens found"
> ve fareniz tanımlanamadı hatasını alıyorum. Ekran kartım Pci bağlantılı
> nvidia, Xfree86 konfigurasyonunda
> bunun için gerekli olanları ayarladım fakat bir değişiklik olmadı. Bunun
> üzerine "wget" komutu ile nvidia
> sürücüsünü indirmeye çalıştım fakat makina bulunamadı hatasıyla karşılaştım.

pci dan taktığınız bir ekran kartı için sürücü indirmenize gerek
olmayacaktır. Sürücüler genelde agp den takılan yeni kartlardaki
performans artışı için gerekli oluyor bildiğim kadarıyla.

Sizin sorununuz daha çok XFree86 nın doğru ayarlanmamış olması gibi
gözüküyor. Bunun için kök (root) kullanıcısı olarak,

xf86config

komutuyla ayarları düzeltmeniz gerekli gibi gözüküyor. Bu da olmazsa
/etc/X11/XF86Config-4 dosyasını elle düzeltmeye çalışabilirsiniz. X
sunucunuzu yeniden başlatmak için de yine kök kullanıcı olarak

/etc/init.d/xdm restart

komutunu kullanabilirsiniz.

> Etherconf ile ağ yapılandırılmasındaki
> değerlerden eminim. Modemim zoom x4 yanlız bu yapılandırılmada dhcf sonuçsuz
> kaldı bende statik ip ile yapılandırdım.
> Fakat hala wget ile sürücüleri indiremiyorum. Bu sorunu nasıl çözebilirim
> yardımcı olursanız memnun olurum.

ping www.google.com

gibi bir komutla internet bağlantınızı deneyebilirsiniz. Eğer dhcp
çalışmıyorsa, ip yi elle yazmak (statik) bir çözüm olmaz, çünkü dhcp nin
çalışmaması bir bağlantı sorununa işaret eder. Bağlantı olmadan da elle
yazmak bir işe yaramayacaktır.

Ben kullanmadığım için bilemiyorum, zoom x4 ün yönlendirici (router)
özelliği de var mı, yoksa sadece bir modem mi? Eğer yönlendirici ise, o
zaman bilgisayarla onun arasında bir sorun (ayar yada bağlantı) vardır,
yok sadece modem ise o zaman sanırım bir sürücü problemi olabiliyor.

Kolay gelsin.

Can Kavaklıoğlu