xorg ve turkce klavye sorunu

merhaba

rahat battigi icin xorg'u denemek istedim, hersey iyi hos ancak turkce
karakterleri basamiyorum.turkce karakter tuslarina basinca ekranda
cikmiyorlar.keza ALT ve ALT Gr tuslari da olmasi gerektigi gibi
calismiyor.ornegin ctrl+alt(veya alt gr)+delete kombinasyonu duzgun
calisirken, ALT Gr + q kombinasyon sonucunda @ isareti cikmiyor veya
ctrl+alt+F1 kombinasyonu ile konsola dusemiyorum.
http://www.belgeler.org/howto/turkish-howto_xkb-tr-68.html adresindeki
klavye dosyasini sistemdeki klavye dosyasiyla da degistirdim, ancak sonuc
degismedi.
kde kontrol merkezindeki, bolgesel ayarlar kismindan turkce klavyeyi
ekledim vs. ama sonuc ayni.
sistemim debian sarge + kde 3.4.1, varolan yereller ,
en_US-UTF8,en_US-8859-1, tr_TR-8859-9 ve tr_TR-UTF8.varsayilan yerel
tr_TR-UTF8.
ayrica bu sorunla ilgili Xorg.0.log dosyasinda rastladigim hata mesaji da
su sekilde.
"Couldn't load XKB keymap, falling back to pre-XKB keymap"
ancak google'dan bu mesajla ilgili sonuc alamadim.

selamlar
Koray Kusat

mail2web - Check your email from the web at
http://mail2web.com/ .