Re: Qmail, Qmailadmin, Autoresponders

Merhaba,

* Leoman® [Mon, Aug 15, 2005 at 03:57:58PM +0300]
> Merhabalar,
>

> Kusura bakmayın biraz konu dışı olacak ama bir şey sormak istiyorum.
> Sistem üzerinde qmail, qmailadmin var ve bir qmailadmin üzerinden otomatik
> cevaplayıcı eklemek istiyorum.

Neden konu disi olsun? Bence konu disi degil.

> Otomatik Cevaplayıcı adresi : auotomessage@domainim.com
> Kullanıcı eposta adresi : mailadresim@domainim.com
> Konu : Tatiiil
>
> Gibi bir mesaj tanımlamaya çalışıyorum fakat geri mesaj gelmiyor.
>
> Bu hatayı nasıl tespit edebilirim.
>
> Bildiğim kadarıyla qmail bu tarz işlemleri kullanıcıya ait olan MailDir
> içerisinde tutuyor, qmailadminden bağımsız bu işlemi nasıl
> gerçekleştirebilirim.

autorespond, vacation bu isler icin qmail ile birlikte kullanilabilir.
Ben autorespond paketini kullaniyorum. Bunun icinde:

# [apt-get|aptitude] install autorespond

Yukaridaki orneginizede bagli kalarak bir senaryo uzerinden
gitmeye calisalim:

Kullanicinin email adresi (Ayni zamanda otomatik yanit verecek adres)
auotomessage@domainim.com olsun.

Gelen emaillerin yonlendirilecegi adres: forward@domainim.com olsun.

(Bu adres otomatik cevaplayici ile ayni adres oldugunda bende sorun
cikmisti ancak uzerinde cok durmamistim bir sekilde bu sorununda
asilabilecegini dusunuyorum.)

Mail gonderen adres: mailadresim@domainim.com olsun.

Konu: Tatiiil
Icerik : Su tarihler arasinda tatilde olacagim...

seklinde olsun. Bunlara gore:

Kullanicinin mail dizininde (vpopmail kullaniyorsaniz bu dizin
~vpopmail/domains/domainim.com/) AUTOMESSAGE-AUTORESPONDER isimli bir
dizin olusturmamiz gerekir. Buradaki AUTOMESSAGE kisminin Kullanicinin
(otomatik yanit verecek mail adresinin) hesabi ile iliskili olduguna
dikkat.

Bu dizin icerisinde de "message" isimli bir dosya bulunmali. Bu dosyada
bizim tatil mesajimiz yer alacak. Dosyanin bicimi aynen soyle: