Re: apt-get ile hiç bir ??ey yükleyemiyorum debsig hatas?? veriyor

Şu durumu zamanım varken ayrıntılı bir şekilde anlatayım;

Bilgisayarımda auto-apt kurulu değil. aptitude u hiç kullanmadım.
Sadece ara sıra synaptic kullandım. Bunların dışında silmek istediğim
bir şeyi mutlaka --purge parametresi ile silerim ve nadir olarak
sisteme bir şey kurar ya da silerim. Kısaca bilgisayar kendi halinde
çalışıyor ve sadece güncelleme yapılıyor. Testing/unstable melez bir
sistem kurulu.

bu durum ile ilk karşılaştığımda

apt-cache search debsig komutuyla önce bir arama yaptım bulunan iki
adet paket vardı debsigs ve debsig-verify

apt-get --purge remove debsig-verify debsigs komutunu verdiğimde iki
paketinde kurulu olmadığı mesajını aldım. Bende biraz açığa sallama
amacıyla bu paketleri kurmayı denedim.

apt-get install debsigs debsig-verify

bu paketleri internetten çekti (yani archieves dizininde bu paketler yoktu)
daha sonra bu paketler yüklenmeye çalışırken de aynı hatayı verdi.

apt ve dpkg yi --reinstall etmeyi denedim yine aynı hatayı aldım.
bunun üzerine apt-get clean komutunu verdim. Ve tekrar denediğimde
aynı hataları aldım.

daha sonra cat dpkg.conf |grep debsig komutuyla dpkg.conf dosyasının
içinde debsig  değerini aradım ve bulamadım.

ondan sonra find / -name debsig* -print komutuyla debsig ismiyle
başlayan klasörleri ve dosyaları aradığımda bir ton şey buldum bu
dosyaları sildikten sonra da her şey düzeldi.

 Şimdi bu paket hangi bağımlılıkla benim bilgisayarıma yüklenmiş
olabilir, ayrıca nasıl silindi ve silinmesine rağmen
/usr/bin/debsig-verify dosyası  nasıl yerinde duruyor ve apt-get
debsig-verify paketini bile yükleyemiyor.

Tekrar belirteyim. auto-apt kurulu değil aptitude da hiç
çalıştırılmadı. sadece arasıra synaptic kullandım.

Şimdi Sayın Gurular böyle bir durum nasıl olabilir.