Re: apt-get ile hiç bir þey yükleyemiyorum debsig hatasý veriyor

Merhabalar,
Ben de birkaç kere --purge seçeneğini vermeme rağmen dosyaların sistemde
kaldığını gördüğümü hatırlıyorum. Ancak bu durumun uyku fazlasına sahip
olduğum durumlarda isim benzerliğini farkedememiş olmamdan kaynaklanması
da mümkün tabi.

debsig paketlerinin yüklenme sebebi başka bir paketin onlara olan
bağımlılığından kaynaklanmış olabilir. Bunun için birkaç arama (debsig
paketlerine bağımlı olan paketler nedir?) yapmayı denedim ama başarılı
bir arama yapamadım.

Bir olasılık da, biraz uzak bir olasılık olsa da paketleri bilmediğimden
diyorum, belki bu debsig paketlerine bağımlılığı olmuş olan başka bir
program yüklenip silindiyse (ve bu silinen program debsig programlarını
böyle hatalar vermesini engelliyorsa), apt-get debsig in başka yüklü bir
paket tarafından kullanılMAdığını anlayıp, debsig paketlerini
silMEmiştir. Böylece kontrolsüz kalan debsig böyle hatalar vermeye
başlamıştır.

Önceki paragrafta dediklerime ben de çok inanmadım : ) Benim demek
istediğim şu, o parantez içinde böyle hataya sebep olabilecek herhangi
bir neden vardıysa, yani debsig silinmesi lazımken silinmediyse (ki
yüklü değildiyse silinmesi nasıl olacak ayrı bir konu) apt-get yerine
aptitude programı debsig i kullanan kimse kalmayınca (ve otomatik olarak
yüklendiğini bildiği için) sileceği için böyle bir sorun olmayabilirdi.

Silinmesi lazımken silinmeyen dosyalarının olması da --purge (ayar
dosyalarını da sil) komutunun kullanılmamasından olmuş olabilir.

Gerçekten enteresan bir durum olmuş : )

Can Kavaklıoğlu