Re: apt-get ile hiç bir ??ey yükleyemiyorum debsig hatas?? veriyor

* Emre Kadıoğlu [Sun, Aug 14, 2005 at 01:12:52PM +0300]
[...]
> [...]
> hatayı veriyordu)  Google da bulduğum cevaplarda debsig-verify paketini
> kaldırmaktan bahsediliyordu fakat benim bilgisayarımda debsig-verify
> paketi kurulu değildi. Hatta o paketi yüklemeye çalışırken bile aynı
> hatayı veriyordu. dpkg.conf dosyasında Serdar hocamın bahsettiği gibi bir
> girdi bulunmuyordu fakat enteresan bir şekilde find / -name debsig* -print
> şeklinde yaptığım aramada /usr/bin altında debsig-verify
> /usr/share/debsigs gibi dizinler ve dosyalar buldum. Bütün bu dosyaları
> sildikten sonra apt normal bir şekilde çalışmaya başladı. :)

/usr/bin/debsig-verify binary dosyasinin sistemde bulunmasi, debsig-verify
paketinin sistemde yuklu oldugunu gosterir. Bir sekilde sisteminize bu
paket yuklenmis. Buyuk bir olasiliklada bir pakete bagimli olarak gelmis.

Keske apt-get clean ile /var/cache/apt/archives/ dizinin temizlemeden
once debsig-verify*.deb paketinin o dizinde yer alip almadigina baksaydiniz.
Veya /usr/bin/debsig-verify binary dosyasini silmeden once;

# stat /usr/bin/debsig-verify

benzeri bir komut ile dosyanin ne zaman olusturuldugu anlamaya calissaydik.

Daha onceki iletide belirttigim gibi /etc/dpkg/dpkg.conf dosyasina
"no-debsig" yazip da sorunu giderebilirdiniz aslinda.

> 	Bunun nedeni ne olabilir acaba düşünürken bilgisayarıma psikopatın
> 	teki  girip debsig-verify paketini yükleyip sildi mi acaba diye log
> dosyalarını  kontrol ettim fakat görünürde sisteme girilmiş te gözükmüyor.
> Bu neden  kaynaklanabilir gerçekten merak ettim.
>
> 	Gece bunu araştırırken bir kaç yerde auto-apt'den bahsediliyordu.
> 	Bazen  auto-apt'nin bu paketi yüklemeye çalışıp  hata alıp yükleyemediğini
> söylüyorlardı fakat ben hiç auto-apt paketini kurmadım.

auto-apt araci bir yazilimi derlerken o yazilimin ihtiyac duyacagi
bagimliliklari sizin icin indirdiginden bu paket boyle bir durumu
ortaya cikarmis olabilir denilmis. Benzer sekilde "apt-get build-dep"
islemini herhangi bir paketi kaynak koddan derlerken kullanmissaniz
buda boyle bir durumu ortaya cikarabilir.

--
Saygilarimla,
Serdar Aytekin