Re: apt-get ile hiç bir þey yükleyemiyorum debsig hatasý veriyor

Debian kullanmaya başladığımdan bu yana yaşadığım en enteresan sorun buydu diyebilirim.

Öncelikle belirteyim,
sistemde debsig ve debsig-verify paketleri yoktu, apt-get clean komutuyla bütün arşivi temizlememe rağmen tekrar indirilen paketler de de aynı hatayı veriyordu. (sorun licq paketinde değildi bütün paketlerde aynı hatayı veriyordu) Google da bulduğum cevaplarda debsig-verify paketini kaldırmaktan bahsediliyordu fakat benim bilgisayarımda debsig-verify paketi kurulu değildi. Hatta o paketi yüklemeye çalışırken bile aynı hatayı veriyordu. dpkg.conf dosyasında Serdar hocamın bahsettiği gibi bir girdi bulunmuyordu fakat enteresan bir şekilde find / -name debsig* -print şeklinde yaptığım aramada /usr/bin altında debsig-verify /usr/share/debsigs gibi dizinler ve dosyalar buldum. Bütün bu dosyaları sildikten sonra apt normal bir şekilde çalışmaya başladı. :)

Bunun nedeni ne olabilir acaba düşünürken bilgisayarıma psikopatın teki girip debsig-verify paketini yükleyip sildi mi acaba diye log dosyalarını kontrol ettim fakat görünürde sisteme girilmiş te gözükmüyor. Bu neden kaynaklanabilir gerçekten merak ettim.

Gece bunu araştırırken bir kaç yerde auto-apt'den bahsediliyordu. Bazen auto-apt'nin bu paketi yüklemeye çalışıp hata alıp yükleyemediğini söylüyorlardı fakat ben hiç auto-apt paketini kurmadım.

Sorun neden kaynaklanmış olabilir.