Re: AMD64 Masaüstü Kurulumu (Çaylak)

Merhaba,

* tGa [Sat, Aug 13, 2005 at 06:29:22PM +0300]
[...]
> [...]
> aptalca duyulduğuna eminim ama, bunların ne olduklarından da emin
> değilim, isimlerinden yola çıkarak C kütüphaneleri olabileceğini
> düşündüm ama bilemiyorum. Kurulumda izlemeye çalıştığım sıra ekran kartı
> sürücüleri, (nvidia) x11 ve kde olmalı diye düşünüyorum ancak Serdar
> Aytekin'in dökümanlarında belirtilen "apt-get install molude-assistant"
> komutu (bunun ardından module-assistant auto-install nvidia ve apt-get
> install nvidia-glx nvidia-kernel-common geliyor ancak bu aşamalara
> gelemedim bile) dizin-dosya bulunamadı hatasıyla dönüyor. "640x480'de

AMD64 depolarinda nvidia kurulumu bir miktar farklilasiyor gorunuyor.
Ornegin nvidia-glx paketini kurabilmek icin nvidia-graphics-drivers
paketini kaynaklarin yer aldigi depodan alip derlemeniz gerekir. Bu
paketi derleyerek bazi binary dosyalari elde edebileceksiniz.

sources.list dosyanizda deb-src kaynaginin da bulunmasi gerekli.

deb http://ftp.tr.debian.org/debian-amd64/debian/ sarge main contrib  non-free
deb-src http://ftp.tr.debian.org/debian-amd64/debian/ sarge main contrib  non-free

Ayrica non-free bolumununde yer almasina dikkat etmek gerekir.

# apt-get build-dep nvidia-graphics-drivers
# apt-get source nvidia-graphics-drivers
# cd nvidia-graphics-drivers-* (surucunun surumunu iceren dizin adi)
# dpkg-buildpackage -b -uc

Bu islem size asagidaki binarylerin olusmasini saglar.

nvidia-glx-ia32, nvidia-kernel-source, nvidia-glx, nvidia-glx-dev

Buradaki listeden size gerekli olan paketleri kurabilirsiniz.

> olsa, kde kurayım sürücüleri nasıl olsa yüklerim" diye düşünerek x11 ve
> kde'ye geçtiğimde ise dediğim gibi libc6 ile ilgili hatalar var. Hangi
> log dosyanın neresini okuyarak anlamlandırmaya çalşımalıyım? Tüm
> bunlardan önce başka işlemler mi gerekiyor?
>
> Bir de debian iso'larında, hangi paketin hangi cd'de yer aldığını nasıl
> öğrenebilirim? Tüm kurulum dökümanlarında, "masaüstü ilk iki cd'dedir"
> deniyor ama ilk iki cd'den kde kurulumu başaramıyorum.

KDE kurulumu ile ilgili hatalarin bir kismini gonderebilir misiniz?

Cdleri cektiginiz yerde .jigdo dosyalari var ise bu dosyalari cekip
uzantisini .gz olarak degistirip gunzip ile dosyayi acarsaniz ilgili
cd icerisinde neler var gorebilirsiniz. Ornek olarak;

# wget ile debian-31r0a-amd64-binary-1.jigdo dosyasini indirin
# mv debian-31r0a-amd64-binary-1.jigdo debian-31r0a-amd64-binary-1.gz
# gunzip debian-31r0a-amd64-binary-1.gz
# debian-31r0a-amd64-binary-1 dosyasinin icerigini gorebilirsiniz.

Ayrica elinizdeki cdlerin Packages dosyalarinda da cd icerigi yer alir.

--
Saygilarimla,
Serdar Aytekin