Kilitlenme Sorunu

Merhabalar,
Debian sarge sistemim bazı zamanlar kilitleniyor.  Kilitlendiğinde farenin imleci hareket edebiliyor ancak herhangi bir yere tıklanmıyor, klavye ise hiç çalışmıyor.  Ctrl + Alt+B.Space tuşları da çalışmıyor. Böyle bir durumda çaresiz makinayı kasadan resetliyorum. Böyle bir kilitlenme durumunda reset dışında yapabileceğim herhangi birşey var mı? Bir de kilitlenmenin sebebi ne olabilir (aslında bana xawtv gibi geliyor) veya nasıl öğrenebilirim. /var/log/messages dosyasında işe yarar bişey yazmıyor.
Şimdiden teşekkürler,
Kolay gelsin...

--
v e l i   a k ç a k a y a