Re: kernel derledim, deb paketi yaptim, klavye mouse yok?!

"oguz cavli" <ozcavli@hotmail.com> writes:

> Selamlar

Selam,

> Elimde eski bir labtop var; Compaq armada 1750
> 2.6.8 i indirdim, açtim, 45 dakika kadar ayarlarimi yaptim, 3 saate
>     yakin derleme sürdü, deb paketini kurdum, menuye yazdi, acilista
>     sectim, en sonunda login ekrani geldi, ama mouse ve klavyeye
>     erisimim yok.

Bu login ekranı GDM, KDM veya XDM gibi grafiksel login ekranı mı,
yoksa konsol login ekranı mı?

Eğer X tabanlı bir login ekranı ise, muhtemelen X'in yeni çekirdeğe
göre tekrar yapılandırılması gerekebilir. Bunun için, root hakları ile

dpkg-reconfigure xserver-xfree86 (veya xorg kullanıyorsanız
xserver-xorg)

komutunu verip yapılandırmanızı tekrar yapın.

"Login olamıyorum ki bu komutu nasıl vereceğim" dediğinizi duyar
gibiyim. CTRL+ALT+F1 yaparsanız tty1 terminaline düşüp, login olup
ilgili komutları verebilirsiniz.

Eğer konsoldan da login olamıyorsanız, durum daha ciddi demektir, eski
çekirdek ile makinayı açıp yeni çekirdeğinizin girdi aygıtlarıyla
ilgili olan (input devices şeklinde geçiyor yanılmıyorsam)
yapılandırmaları kontrol edip, derleyip, yükleyerek tekrar deneyebilirsiniz.

> Nerede hata yapmis olabilirim?

Kolay gelsin.