Re: Load On Demand Ağaç menü

Selamlar. Teklifiniz için çok teşekkür ederim. Tabii ki bende bu platformlardan birinde yetkin olup bu uygulamayı beraberce hazırlamak isterdim. Ancak programlama bilgim kısıtlı. Bir süre bu tür bir uygulama geliştirmek için uğraştım ancak pes etmek zorunda kaldım. Şu an Php ve Ajax ile bu uygulamanın hazırlanıp hazırlanamayacağı üzerine çalışıyorum. Bizim kullandığımız sistem Cfml ile geliştirilmiş durumda. Bu nedenle C++ yada Java ile oluşturulmuş bileşenleri kolayca sisteme dahil edebiliyorum. Ancak php ve ajax ile bu durumun bir çözümünü bulabilirsem aynı biçimde cfajax ile bir uygulama hazırlayabilirim sanırım. Yada direkt php olarakta kullanabilirim. İlginize çok teşekkür ederim. İyi çalışmalar.

Can Kavaklıoğlu yazmış:

Merhabalar,
win$ deki dll, com etrafında yapılanmış bir programı o haliyle Linux'e
taşımak gereksiz olsa gerek. Daha doğrusu Linux'e ayıp etmek demek daha
doğru olur herelde : )

Hem madem "Hazırladığım bir web uygulamasında geniş içeriğin
kullanıcıya göstermek için bir ağaç menü sistemi kullanıyorum."
cümlesinde dediğiniz gibi bu işlerin içine girmişsiniz, buyrun sizi
Linux yanına alalım : )

Bu iş için bir çok yol var, C++, Java, Perl, Php, Phyton, Bash, bi de
Ruby varmış bi de galiba. Yani var da var...

Ben de bu tip işlerle ilgineniyorum, ancak henüz o kadar büyük bir
içeriğim yok ama olcak işallah ilerde. Ancak bu dediklerimin hepsi büyük
işleri yapabileceğini idda eden ortamlar.

Benim tavsiyem, zamanınız varsa, üşenmeyip, yukardaki platformların
birinde istediğiniz uygulamayı yazmanız olacaktır. Benim bilgim
olanları, Perl ile Bash. Java ya da baktım bu aralar, sanırım Java biraz
daha büyük ve ağır (perl, bash e göre, ama illa kötü anlamda değil,
bazen büyük ve ağır olmak küçük işleri yapmak için daha iyi olabilir).

Mesela size perl den örnek vereyim biraz. Başlarda anlaması alışması
biraz karışık olabiliyor, ancak gerçekten temiz, küçük, hızlı ve güçlü
bir sistem.

Apache ağ sunucusundan ulaştığınız index.pl dosyası şöyle olabilir mesela:

#!/usr/bin/perl
use DBI;
use CGI;
use strict;

print   CGI->header(-charset=>'UTF-8'),
       CGI->start_html(-encoding=>'UTF-8');

my $dbh = DBI->connect("dbi:mysql:veribank","kullanıcı","şifre",
                       {RaiseError => 1, AutoCommit => 1});

my  $sth = $dbh->prepare("SELECT * FROM tablo");
$sth->execute();

my @row;
while (@row = $sth->fetchrow_array){

print   "<table><tr bgcolor=\"lightblue\">
       $row[4]:$row[5] $row[1] $row[2] $yil Kategori: $row[6],
}
print CGI->end_html;

Burada CGI yi kullanarak GET ve POST dan gelen girdileri okuyoruz, DBI
yi kullanarak veribankamıza bağlanıyoruz ve her işimizi görüyoruz. Daha
sonra da yazdıklarımız, Apache aracılığı ile html şeklinde sitede
gözüküyor. Ne kadar da mis.

Bu yazdıklarımı dokümantasyonlardaki örneklerden çıkardım, yani öğrenmek
isteyince bulunuyor, ancak çoook da kolay olmuyor, biraz sabır
gerekiyor. Eğer bu konuyla ilgileniyorsanız, bilgim dahilinde yardımcı
olmaya çalışırım.

Yok eğer ben hazır iserim derseniz, Ruby galiba o tip hizmetler sunuyor,
hatta win$ de de çalışıyor galiba.

Kolay gelsin.
Can Kavaklıoğlu

Herkese selamlar. Hazırladığım bir web uygulamasında geniş içeriğin
kullanıcıya göstermek için bir ağaç menü sistemi kullanıyorum. 400 bin
kadar başlık olduğundan kayıtları sadece kullanıcı istediğinde
sorgulatıp ekranda gösteren http://www.obout.com/t2/eMSDN_DL.aspx
adresindeki menü sistemini kullanıyorum. Ancak uygulama sadece bir .dll
dosyası ile çalışıyor. Bir "COM" nesnesi oluşturarak, veritabanı
içeriğinin hızlı bir biçimde görüntülenmesini sağlıyoruz. Menü
uygulaması ek olarak MS Xml Parser (MSXML) 3.0 vb bir eklenriye ihtiyaç
duyuyor. Belli nedenlerle sunucuların Linux işletim sistemlerine
geçirilmesi gündemde (şu an  win 2003 kullanılıyor). Ancak sistemin
temeli bu tarz bir bileşene ihtiyaç duyduğundan, arayış içerisindeyiz.
Bunlara göre iki sorum olacak.

1 - Bu sistemi (.dll ile COM nesnesi yaratma) Linux sistemler üzerinde
çalıştırmak mümkün olabilir mi?
2 - Eğer mümkün değilse bu tarz bir uygulamanın Linux sistemler üzerinde
çalışan bir halini bulma şasım var mı?

Amaç, 400 bin başlığı ihtiyaç duyuldukça göstermek.  Bu konuda
fikirlerinize ihtiyacım var.  Herkese iyi çalışmalar.