[Fwd: Re: eclipse ve java path problem]

--- Begin Message ---

Merhabalar,

http://www.debian.org.tr/?q=java-oo.org-zemberek linkindeki dokumanda
anlatildigi sekilde, jdk'yi paket haline getirip kurarsaniz, PATH gibi
sorunlariniz kalmaz. "java-package" bizim yerimize bu tip işleri
halleder. Elimizde muhteşem araçlar ve "deb" gibi bir nimet var,
kullanalim :).

export JAVA_HOME="/usr/local/lib/jdk"
export JDK_HOME="${JAVA_HOME}"
export PATH="${JAVA_HOME}/bin:${PATH}"

Bu tip satirlarin eklenmesi icin linuxta "/etc/profile" dosyasi var.
Bu dosyanin icine yazdiginiz tum satirlar bir shell script gibi
calistirilir.

Eger paket olarak kurmayip, yukardaki satirlari /etc/profile altina
eklerseniz yine sorun kalmaz.

Iyi calismalar...

abdullah.teke@ege.edu.tr wrote:

> Aynı problem bende de mevcut idi. Konsoldan gerekli path
> tanımlarını yaparak eclipse ve java komutlarını rahatlıkla
> çalıştırabiliyordum. Fakat ne zaman eclipse üzerinde masaüstünden
> kısayol oluşurup çalıştırmaya kalksam JVM bulunamadı gibi bir hata
> alıyordum. Daha sonra /etc/X11/Xsession.d/ klasörünün içerisine
> java için bir text dosyası hazırlayıp içine de
>
> export JAVA_HOME="/usr/local/lib/jdk" export
> JDK_HOME="${JAVA_HOME}" export PATH="${JAVA_HOME}/bin:${PATH}"
>
> betiklerini yazdıktan sonra problemsiz olarak eclipse masaüstünden
> çalıştırabildim.

> [...]

--- End Message ---