Re: eclipse ve java path problem

Aynı problem bende de mevcut idi. Konsoldan gerekli path tanımlarını
yaparak  eclipse ve java komutlarını rahatlıkla çalıştırabiliyordum. Fakat
ne zaman eclipse üzerinde masaüstünden kısayol oluşurup çalıştırmaya
kalksam JVM bulunamadı gibi bir hata alıyordum. Daha sonra
/etc/X11/Xsession.d/ klasörünün içerisine java için bir text dosyası
hazırlayıp içine de

export JAVA_HOME="/usr/local/lib/jdk"
export JDK_HOME="${JAVA_HOME}"
export PATH="${JAVA_HOME}/bin:${PATH}"

betiklerini yazdıktan sonra problemsiz olarak eclipse masaüstünden
çalıştırabildim.

Bir diğer problem ise Debian'ı normal bir kullanıcı hakkı ile kullanırken
yaşadım. Her ne kadar doğru olmasa da root hakları ile makinemi kullanmaya
başlayınca problem kalmadı. Aynı şekilde eclipse içinden tomcat
çalıştırabilmeniz için yukarıda java için yapılan işlemleri tomcat için de
tekrarlamanız gerekebilir. İyi çalışmalar.

"On and on the rain will say how fragile we are"