Re: amd64 apt kaynak sotunu (çaylak)

Merhaba tg.a,

deb [ftp|http]://ftp.tr.debian.org/debian-amd64/debian/ [sarge|sid] main contrib

iste girilmesi gereken format bu.

Yansı listesine ulaşabileceğiniz adresler :

http://amd64.debian.net/debian/README.mirrors.html
http://ftp.tr.debian.org/debian-amd64/debian/README.mirrors.html

Wednesday, August 3, 2005, 1:52:47 AM, you wrote:

ta> Merhabalar, uzun bir süredir bilgisayarıma başarılı bir debian
ta> kurulumu yapabilmek için çaba sarf ediyorum. Temel kurulum konusunda
ta> pek bir problem yaşamadım ancak, tam bir kurulum için yeterlilik
ta> gösteremedim ve bu konuda yardımlarınızı rica ediyorum. Sorunların
ta> "ne" olduğu konusunda kesin kanaatler getirmiş olamasam da, yapmaya
ta> çalıştıklarımı ve ne gibi sonuçlarla karşılarştığımı ifade edebilirsem
ta> yeterince anlaşılır olacağını sanıyorum, şöyle ki;

ta> 1- AMD Athlon 64 / 2800+ işlemcili bilgisayara kurulum yapabilmek
ta> için, Debian 3.1r0a sarge dağıtımının 1. ve 2. cdlerinin isolarını
ta> internetten temin ettim. 1. cd'yi bittorent, 2. cd'yi ise jidgo ile
ta> indirdim. Bunun herhangi bir sorun teşkil etmeyeceğini düşünüyorum,
ta> yanılıyor muyum? (Zira 1.cd'nin etiketi unoffical iken, 2.si offical
ta> ve 2.'sini bir iki hafta sonra indirdim)
ta> 2- Kurulum tamamlandıktan sonra, Serdar AYTEKİN'in yardım sayfalarında
ta> anlatıldığı gibi, "apt-get install kde kde-i18n-tr" komutunu
ta> verdiğimde, apt kaynaklarına ulaşılamadığına ilişkin hata mesajı
ta> karşısında, /etc/apt/source.list dosyasındaki

ta> deb http://ftp.tr.debian.org/debian unstable main contrib non-free

ta> satırını

ta> deb http://ftp.tr.debian.org/debian-amd64 unstable main contrib non-free

ta> şeklinde değiştiridim, bu sefer "apt-get update" komutunda hata ile
ta> karşılaşınca, Windows'a geçip, web browser ile
ta> http://ftp.tr.debian.org/debian adresine girdiğimde, bu dizinde "pool"
ta> klasörünün bulunduğunu ancak http://ftp.tr.debian.org/debian-amd64
ta> klasöründe bulunmadığını, amd64'e ilişkin pool klasörünün
ta> http://ftp.tr.debian.org/debian-amd64/debian-amd64 klasöründe
ta> bulunduğunu görüp /etc/apt/source.list dosyasındaki satırı;

ta> deb http://ftp.tr.debian.org/debian-amd64/debian-amd64 unstable main
ta> contrib non-free

ta> şekline getirdim. Bu tamamen deneysel fikrim sonucunda apt-get update
ta> komutunun çalışmasıyla duyduğum sevinçten geriye hiçbir şey
ta> kalmamasına sebep veren olay ise, apt-get kde .... komutu karşısında
ta> sayfalarca hata görmemdi. Çoğu zaman, "ilgili hata log'unu görelim"
ta> dendiğini bildiğimden bir süre bu log dosyalarına ulaşmaya çalıştım
ta> ancak /var/log/apt'de (yanılmıyorumdur umarım) tek gördüğüm sayfalarca
ta> "installed .... " şeklindeki ifadelerdi. Ben de, komuta epki olarak
ta> ekrana basılan bu hata mesajının bir kısmını kağıda not aldım;

ta> The following packes have unmet dependencies
ta> kde: Depends: kde-core but it is not going to be installed
ta> kde: Depends: kde-amusuments but it is not going to be installed
ta> kde: Depends: kde-addons but it is not going to be installed
ta> vs.
ta> vs.
ta> kde-i18n-tr: depends: kdelibs4 (>=4:3.3.0-1) but it is not going to be installed

ta> buradan anladığım "bağımlı paket" mefhumu ile açıklanan durumdan ötürü
ta> kurulumun başlamadığı ancak, apt-get zaten gerekli bağımlı paketleri
ta> de indirip kurmuyor mu? Yoksa buradaki durum bambaşka bir şey mi?

ta> 3- Tüm bu başarısızlıkların ardından elimdeki (daha önceden temin
ta> etmiş olduğum) i386 cd'si ile şansımı denemeye karar verince, gnome'un
ta> başarıyla kurulduğunu ancak kurulum esnasında (ağ yapılandırma adımı)
ta> ethernet kartımı (Epox anakart üzerindeki tümleşik ağ kartım için,
ta> amd64 dağıtımında seçtiğim forcedeath:nforce3'ü seçmeme rağmen)
ta> tanımadığı için, ekran kartı sürücülerini de yükleyememem ve ortalama
ta> bir fare boyutundaki fare imleciyle karşılaşmam üzüntümün tuzu biberi
ta> oldu. Bu sebeple, içgüdüsel bir şekilde amd64 dağıtımında ısrar etmem
ta> gerektiği hissine kapıldım çünkü, bu dağıtımda, doğal olarak amd64
ta> uyumlu anakartlar için destek sağlanmış olmalıydı.

ta> 4- Amd64 dağıtımını kurduğum bir seferinde (linux hakimiyetim 0'a
ta> yakın olduğundan dpkg ile cebelleşmektense baştan kurmayı defalarca
ta> denemek daha kolay oldu) 2. cd'yi tanıttıktan sonra, "başka apt
ta> kaynağı eklemek ister misiniz?" sorusuna heyecanla evet diyerek,
ta> ftp.tr.debian.org'u seçtiğimde, "bir sorunla karşılaşıldı, olmadı"
ta> kabilinden bir hata alınca yılmayıp, elle yapılandırmayı seçerek 2.
ta> soruda anlattığım gibi ...debian-amd64/debian-amd64... satırını
ta> source.list'e eklediğimde, apt kaynağı bulundu ve güncellendi, ancak
ta> paket kurulumunda "masaüstü" seçeneğini seçtiğimde yine o garip
ta> laflardan biriyle karşılaştım "Bir sorunla karşılaşıldı, kaynak
ta> taşınmış olabilir, sabit diskinizde yer olmayabilir ya da başka bir
ta> şey olmuş olabilir..."

ta> Özet: Amd64 dağıtımları ile ilgili olarak, apt konusunda bir
ta> belirsizlik mi söz konusu? Amd64 konusunda ısrar ederek, kedi olmadan
ta> fare tutmaya mı çalışmış oluyorum? Yoksa tek yapmam gereken
ta> http://www........org'daki dökümanı okuyup, ne kadar basit bir şeyi
ta> beceremediğimi mi anlamam mıdır?

ta> Not: apt-get install module-assistant    apt-get install nvidia-glx
ta> nvidia-kernel-common   gibi komutlarda da hep apt kaynağının
ta> bulunmadığı gibi hatalarla karşılaşıyorum ve anlayamadığım başka
ta> hatalar. 2. cd'yi tanıttıktan sonra (yanılmıyorsam adı aptitude olan)
ta> kurulum aşaması kaynak yöneticisi'nde kde seçeneğine "+" dediğimde 140
ta> kusür "broken" haber ediliyor. Bu bruklukların sebebini anlayamadım
ta> ama üzerine de gitmedim, zira bu sıralarda gözümdeki şişlik canımı
ta> fazlasıyla yakmaya başlamıştı.

ta> Son olarak debian bir seferinde, ?libs6'ya gereksinim duyulduğu ve
ta> bunun için apt-get -f install seçeneğini kullanmak isteyebileceğimi
ta> söyledinde bunu denedim, 30 dakika kadar süren bir d/l sonucunda bazı
ta> paketlerin kaldırıldığı bazı diğerlerinin update edilip bazı
ta> yenilerinin de yüklendiği bilgisi geldi ancak değişen pek bir şey
ta> olmadığını sanıyorum. Yine hiç bir şeyi çalıştıramadım. Şimdi, eğer
ta> yardım ve önerilerinizle bu sorunların üstesinden gelebilirsek,
ta> teşekkür mektubumu debian'ımdan atmayı temenni ederek iyi zamanlar
ta> diliyorum.

ta> İlgi ve alakanıza teşekküler.
ta> Egemen SOYLU

--