amd64 apt kaynak sorunu (çaylak)

Merhabalar, uzun bir süredir bilgisayarıma başarılı bir debian kurulumu yapabilmek için çaba sarf ediyorum. Temel kurulum konusunda pek bir problem yaşamadım ancak, tam bir kurulum için yeterlilik gösteremedim ve bu konuda yardımlarınızı rica ediyorum. Sorunların "ne" olduğu konusunda kesin kanaatler getirmiş olamasam da, yapmaya çalıştıklarımı ve ne gibi sonuçlarla karşılarştığımı ifade edebilirsem yeterince anlaşılır olacağını sanıyorum, şöyle ki;

1- AMD Athlon 64 / 2800+ işlemcili bilgisayara kurulum yapabilmek için, Debian 3.1r0a sarge dağıtımının 1. ve 2. cdlerinin isolarını internetten temin ettim. 1. cd'yi bittorent, 2. cd'yi ise jidgo ile indirdim. Bunun herhangi bir sorun teşkil etmeyeceğini düşünüyorum, yanılıyor muyum? (Zira 1.cd'nin etiketi unoffical iken, 2.si offical ve 2.'sini bir iki hafta sonra indirdim) 2- Kurulum tamamlandıktan sonra, Serdar AYTEKİN'in yardım sayfalarında anlatıldığı gibi, "apt-get install kde kde-i18n-tr" komutunu verdiğimde, apt kaynaklarına ulaşılamadığına ilişkin hata mesajı karşısında, /etc/apt/source.list dosyasındaki

deb http://ftp.tr.debian.org/debian unstable main contrib non-free

satırını

deb http://ftp.tr.debian.org/debian-amd64 unstable main contrib non-free

şeklinde değiştiridim, bu sefer "apt-get update" komutunda hata ile karşılaşınca, Windows'a geçip, web browser ile http://ftp.tr.debian.org/debian adresine girdiğimde, bu dizinde "pool" klasörünün bulunduğunu ancak http://ftp.tr.debian.org/debian-amd64 klasöründe bulunmadığını, amd64'e ilişkin pool klasörünün http://ftp.tr.debian.org/debian-amd64/debian-amd64 klasöründe bulunduğunu görüp /etc/apt/source.list dosyasındaki satırı;

deb http://ftp.tr.debian.org/debian-amd64/debian-amd64 unstable main contrib non-free

şekline getirdim. Bu tamamen deneysel fikrim sonucunda apt-get update komutunun çalışmasıyla duyduğum sevinçten geriye hiçbir şey kalmamasına sebep veren olay ise, apt-get kde .... komutu karşısında sayfalarca hata görmemdi. Çoğu zaman, "ilgili hata log'unu görelim" dendiğini bildiğimden bir süre bu log dosyalarına ulaşmaya çalıştım ancak /var/log/apt'de (yanılmıyorumdur umarım) tek gördüğüm sayfalarca "installed .... " şeklindeki ifadelerdi. Ben de, komuta epki olarak ekrana basılan bu hata mesajının bir kısmını kağıda not aldım;

The following packes have unmet dependencies
kde: Depends: kde-core but it is not going to be installed
kde: Depends: kde-amusuments but it is not going to be installed
kde: Depends: kde-addons but it is not going to be installed
vs.
vs.
kde-i18n-tr: depends: kdelibs4 (>=4:3.3.0-1) but it is not going to be installed

buradan anladığım "bağımlı paket" mefhumu ile açıklanan durumdan ötürü kurulumun başlamadığı ancak, apt-get zaten gerekli bağımlı paketleri de indirip kurmuyor mu? Yoksa buradaki durum bambaşka bir şey mi?

3- Tüm bu başarısızlıkların ardından elimdeki (daha önceden temin etmiş olduğum) i386 cd'si ile şansımı denemeye karar verince, gnome'un başarıyla kurulduğunu ancak kurulum esnasında (ağ yapılandırma adımı) ethernet kartımı (Epox anakart üzerindeki tümleşik ağ kartım için, amd64 dağıtımında seçtiğim forcedeath:nforce3'ü seçmeme rağmen) tanımadığı için, ekran kartı sürücülerini de yükleyememem ve ortalama bir fare boyutundaki fare imleciyle karşılaşmam üzüntümün tuzu biberi oldu. Bu sebeple, içgüdüsel bir şekilde amd64 dağıtımında ısrar etmem gerektiği hissine kapıldım çünkü, bu dağıtımda, doğal olarak amd64 uyumlu anakartlar için destek sağlanmış olmalıydı.

4- Amd64 dağıtımını kurduğum bir seferinde (linux hakimiyetim 0'a yakın olduğundan dpkg ile cebelleşmektense baştan kurmayı defalarca denemek daha kolay oldu) 2. cd'yi tanıttıktan sonra, "başka apt kaynağı eklemek ister misiniz?" sorusuna heyecanla evet diyerek, ftp.tr.debian.org'u seçtiğimde, "bir sorunla karşılaşıldı, olmadı" kabilinden bir hata alınca yılmayıp, elle yapılandırmayı seçerek 2. soruda anlattığım gibi ...debian-amd64/debian-amd64... satırını source.list'e eklediğimde, apt kaynağı bulundu ve güncellendi, ancak paket kurulumunda "masaüstü" seçeneğini seçtiğimde yine o garip laflardan biriyle karşılaştım "Bir sorunla karşılaşıldı, kaynak taşınmış olabilir, sabit diskinizde yer olmayabilir ya da başka bir şey olmuş olabilir..."

Özet: Amd64 dağıtımları ile ilgili olarak, apt konusunda bir belirsizlik mi söz konusu? Amd64 konusunda ısrar ederek, kedi olmadan fare tutmaya mı çalışmış oluyorum? Yoksa tek yapmam gereken http://www........org'daki dökümanı okuyup, ne kadar basit bir şeyi beceremediğimi mi anlamam mıdır?

Not: apt-get install module-assistant apt-get install nvidia-glx nvidia-kernel-common gibi komutlarda da hep apt kaynağının bulunmadığı gibi hatalarla karşılaşıyorum ve anlayamadığım başka hatalar. 2. cd'yi tanıttıktan sonra (yanılmıyorsam adı aptitude olan) kurulum aşaması kaynak yöneticisi'nde kde seçeneğine "+" dediğimde 140 kusür "broken" haber ediliyor. Bu bruklukların sebebini anlayamadım ama üzerine de gitmedim, zira bu sıralarda gözümdeki şişlik canımı fazlasıyla yakmaya başlamıştı.

Son olarak debian bir seferinde, ?libs6'ya gereksinim duyulduğu ve bunun için apt-get -f install seçeneğini kullanmak isteyebileceğimi söyledinde bunu denedim, 30 dakika kadar süren bir d/l sonucunda bazı paketlerin kaldırıldığı bazı diğerlerinin update edilip bazı yenilerinin de yüklendiği bilgisi geldi ancak değişen pek bir şey olmadığını sanıyorum. Yine hiç bir şeyi çalıştıramadım. Şimdi, eğer yardım ve önerilerinizle bu sorunların üstesinden gelebilirsek, teşekkür mektubumu debian'ımdan atmayı temenni ederek iyi zamanlar diliyorum.

İlgi ve alakanıza teşekküler.
Egemen SOYLU