Uzaktan Debian Kurulumu!

Selamlar...

Uzaktaki bir arkadasimin makinesine Debian kurmam gerekiyordu :) Bende Serdar Aytekin Bey'in hazirlamis oldugu Uzaktan Debian GNU/Linux Kurulumu belgesini (http://www.serdaraytekin.com/docs/os/debian/remote-debian-installation.html) inceleyerek ise basladim :)

Daha sonra arkadasimdan sistemini Knoppix turevi bir Live CD (Whoppix) ile acarak bana emanet etmesini rica ettim. Ssh ile sisteme baglanip disk bolumlemlerini ve mount islemlerini tamamladim. Sonrada debbootstrap aracini kullanmak icin asagidaki sekilde bir komut verdim :)

debootstrap --verbose --arch i386 sarge /mnt/debinstall http://ftp.tr.debian.org/debian

Her sey iyi guzel giderken birden bire "E: Couldn't download libgcrypt7" gibi bir hata verip yukleme durdu! Yeniden yuklemeyi denediysemde olmadi. Paket deposunu degistirerek tekrar denedim ama sonuc degismedi. debootstrap komutunda sarge yerine sid vs aklime ne geldiyse yazip denedim ama yine olmadi? debootstrap'in yeni versiyonunu yukleyip onunla denedim ama yine ayni sorun... Bu dosyayi bulup (http://ftp.tr.debian.org/debian/pool/main/libg/libgcrypt7/) olmasi gereken yere (/mnt/debinstall/var/cache/apt/archives/) bizzat ben yerlesitirdim. Ama inatla ayni hatayi almaya devam ediyorum :)

Simdi bu noktada yardima ihtiyacim var. Cozum Onerileriniz Nelerdir? Nasil bir yol izlemeliyim? Yoksa bu nazli guzeli uzaktan kandirma cabasindan vazgecip kendime bir otobus bileti (tercihen cam kenari) mi almaliyim?

Vakit ayirdiginiz Icin Tesekkurler...

Saygilarimla...
Harun SEKER