ubuntu gümrük meselesi

yav beyler.izmirde oturuyorum.50 cd ubuntu linux siparişi verdim.ptt nin ana dağıtım merkezinden ihbar geldi.almaya gittim.alamadım:(

adamlar ticari mal sayıp gümrük vergisi ödememi,iş takibi için bürokratik işlerle uğraşmamı veya bunları yapacak bir gümrükleme firmasıyla anlaşmamı filan istediler.

bu işin düşündükleri gibi olmadığını,bu yazılımın gpl ile lisanslı olduğunu,gpl lisansının ne olduğunu vs vs saatlerce anlatmaya çalıştım.sonuç 0.

ayrıca daha yüzlerce ubuntu cdsinin bu durumda olduğunu öğrendim.pek çoğu da geri gönderilmiş.kimse almaya gelmemiş falan filan.

bir hayrımız olsun dedim.ubuntuları okullara filan dağıtmayı düşünüyordum.hevesim kaldı ööle.