Re: Sistem kilitleniyor

Cum, 2005-07-22 tarihinde 04:19 +0300 saatinde, Yılmaz Uğurlu yazdı:
> [...]
> değiştirerek bilgisayarı çalıştırmayı denedim. Ancak sistem 3-5 dakika
> içerisinde yine kilitlendi. Aynı olay daha önce Fedora 4 ve Suse 9,3
> üzerinde de başıma gelmişti bu nedenle Debian kurlumu yapmayı tercih
> etmiştim. bilgisayarın özellikleri ise şöyle:
> pIV 2.4 ghz işlemci, 512  mb x 2  DDR 333 bellek, 128 mb Inno 3D
> GeForce4 MX 440 ekran kartı, Asus Intel 845-PE anakart, 19" Nec FE 990
> monitör, seagate 80 gb sabit disk. Bu sorunu çözmek için neler
> yapabilirim (2 yıldır bilgisayarımda windows işletim sistemi ile
> sorunsuz ! çalışıyorduk). Bu konuda yardımcı olabilirseniz çok

Sorunu /var/log/syslog dosyasındaki mesajlardan anlaşılabilir sanırım,
sistem kilitlendiği sırada hangi mesajları veriyor? Bu arada sisteme
grafik ekranda giriş yapmadığında da aynısı oluyor mu?

memtest86+ ya da memtest86 paketini kurup bilgisayar yeniden başlarken
memtest seçeneği ile sistem hafızasını test ten geçirebilirsin.

--
Erçin EKER
UIN:82166128

 .''`.
: :' :  Born to use Debian.
`. `'   GPG KeyID: 3DD6DF91
  `-    Fingerpring: BA95 1DDD 8961 665B 8536 B942 8D43 3EF0 3DD6 DF91