Sistem kilitleniyor

Herkese merhabalar. Bilgisayarıma Debian GNU/Linux 3.1 Sarge kurulumunu expert26 modunda yaptım. Kurulum sorunsuz sona erdi. Daha sonra gnome ile grafiksel ortamda bilgisayarımı çalıştırdım. Çeşitli ayarlamalar yaparken (masaüstü temalarını değiştirmek gibi) sistem kilitlendi. Bilgisayarı resetleyerek yeniden başlattım. Aynı şekilde 3 yada 4 dakika sonra sistem yine kilitlendi. 7-8 defa çeşitli şekillerde denedim. Bilgisayarımda 512 mb'lik iki adet ddr 333 bellek takılı idi. Markalarının farklı olması nedeniyle sorunun belleklerden kaynaklanabileceğini düşünerek tek tek takarak yada slot ları değiştirerek bilgisayarı çalıştırmayı denedim. Ancak sistem 3-5 dakika içerisinde yine kilitlendi. Aynı olay daha önce Fedora 4 ve Suse 9,3 üzerinde de başıma gelmişti bu nedenle Debian kurlumu yapmayı tercih etmiştim. bilgisayarın özellikleri ise şöyle: pIV 2.4 ghz işlemci, 512 mb x 2 DDR 333 bellek, 128 mb Inno 3D GeForce4 MX 440 ekran kartı, Asus Intel 845-PE anakart, 19" Nec FE 990 monitör, seagate 80 gb sabit disk. Bu sorunu çözmek için neler yapabilirim (2 yıldır bilgisayarımda windows işletim sistemi ile sorunsuz ! çalışıyorduk). Bu konuda yardımcı olabilirseniz çok sevinirim. Herkese iyi çalışmalar.

Yılmaz Uğurlu, İzmir