Re: flash memory mount etmede gariplikler

Selamlar,

Paz, 2005-07-10 tarihinde 02:05 +0300 saatinde, özgür x yazdı:
> 128 mb'lık mp3 playerı mount  etmek için şu komutu denedim
> # mount -o iocharset=iso8859-9 /dev/sda1  /mnt/flash_disk -t vfat
> fakat  geçerli bir blok aygıtı olmadığını belirten hatayı aldım.

Doğrudur.

> bunun üzerine şu komutu denedim:
> # mount -o iocharset=iso8859-9 /dev/sda  /mnt/flash_disk -t vfat
> (sda1 yerine sda)
> ve belleği mount etmeyi başardım.
> Fakat sda1 yerine sda olması biraz tuhaf geldi.
> Bu durum normal mi?

Sda 'nın anlamı ScsiDiskA yani Birincil Scsi Disk, Sda1 ise bu diskin 1.
bölümü anlamına geliyor. Eğer mevcut disk bir bölümden oluşuyorsa ki bi
MP3 player için normal bi durum :-) o aygıta öz aygıt kullanarak
erişebilirsiniz. Normaldir :)

> Ayrıca isocharset=iso-8859-9 değillde  iocharset=iso8859-9
> (iso sonrası '-' karekteri yok) şekinde yazınca sorun yok fakat
> iocharset=iso-8859-9 iadesini kullanınca  dosya sistemi türünü
> belirtmelisiniz gibi
> bir hata veriyor. dosya  sistemini belirtip deneyince ise , dosya
> sisteminin yanlış olduğunu,
> geçersiz olduğunu söylüyor.
> /log/messages  ta ise farklı bir ileti var:
>  kernel: Unable to load NLS charset iso-8859-9
> bunun nedeni ne olabilir.

Kernel'inizdeki Charset bloğunuda iso-8859-9 tanımlı değil. Yeniden
kernel derlemenizi ya da hazır bir kernel paketi yüklemenizi öneririm.

> Cevaplarınız için teşekkürler.

Saygılar,

--
 .''`.     Gökmen GÖKSEL  gokmen@nowa.gen.tr
: :'  :                      dcl.azmesai.net