Re: Fazlamesai.net Hackerların Saldırısına Uğradı...

mehmet turkoglu yazmış:

Ben de tam bu soruyu soracaktım. Bu güvenlik açıkları işletim sistemi ile mi ilgili yoksa sayfanın yazıldığı dil ile mi ilgili?

Bu ve benzer crack girişimleri genellikle işletim sistemleri ve dilden bağımsızdır. Dikkatsizlik genellikle ön plandadır. Bunun dışında, örneğin fazlamesai.net php-nuke sistemini kullanıyor ve bu sistemin crack edilmesi ya yönetici hatasından kaynaklanır yada sitemin açıklarından faydalanan art niyetli insanlar söz konusudur. Bu açıklar için düzenli olarak bug-fix'ler çıkar, bunlar düzenli olarak takip edilip uygulanmazsa bu tarz problemler yaşamak olasıdır. Aksi takdirde yurdum hackerları (!) sizin yerinize bug-listleri takip eder ve uygular. Sizinde başınız ağrır... Biraz dikkat ve sistemi güncel tutmaya çalışmak genellikle korunmak adına yeterlidir.

Iyi Çalışmalar
Murat Sağlam