Re: sid'den stable a downgrade

Stable 'a downgrade etme istememin sebebinin şöyle açıklayayım.
Bazı durumlarda daha önceden kestiremediğim programlar lazım olabiliyor. Bu durumda internet erişimimin olmadığı bir ortamda olma ihtimali dahilinde düşünürsek yanımda cdlerinin olması daha iyi olur. Bu cd setinin de sık sık güncelliğini yitirmemesi için de stable sürümde kalmaya karar kıldım(15 cd az değil:)).
Ayrıca downgrade işleminde sonra sonucu size bildiririm.
Teşekkürler
On 6/7/05, Serdar Aytekin <serdar@debian-tr.net> wrote:
Merhaba,

On Tue, Jun 07, 2005 at 09:23:25PM +0300, mehmet turkoglu wrote:
> Merhaba
> Debian-tr.org <http://Debian-tr.org> de apt-pinning yönteminde anlatılan
> yöntemle sistemimi sid'den sarge'ye downgrade etmeyi düşünüyorum. Acaba bi
> sakatlık çıkma ihtimali var mı?

Downgrade islemleri biraz sIkIntilidir. Downgrade islemlerinde en temel
problemi libc6 olusturur. Az once Sid'de ve Sarge'da bulunana libc6
surumlerini kontrol ettim, her ikisinde de ayni surum (2.3.2.ds1-22)
kullaniliyor. Bu onemli bir arti. Bunun yaninda downgrade islemleri sadece
bu pakete bagimli degil tabiki. Ancak temelde bu pakete bagimlilik arz
eden bir cok durum oldugu icin ayni surumlerin olmasi avantaj.

Sid'den, Sarge'a gecmenizi gerektirecek sebebin ne olduguna bagli olarak
karar verebilirsiniz. Apt-pinning'in yani sira farkli tecrubelerden de
faydalanmak adina google uzerinde ufak bir downgrade arastirmasi yapmakta
faydali olabilir. Ugrasmayi ve muhtemel sorunlarla basa cikmayi goze
aliyorsaniz deneyebilirsiniz. Upgrade islemi kadar kolay ve sorunsuz
olma ihtimali az elbette.

Su anda testing surumunde stable ile hemen hemen ayni durumda olmasi
sebebiyle Sid'den Sarge'a veya Sid'den Etch'e gecis yapmak arasinda
cok fark yok. Ancak unstable'dan testing'e olan paket akisi hizlandikca
bu isler daha da zorlasacak.

Tum riskleri goze alarak deneyip sonuc elde ederseniz ve tecrubelerinizi
bizimle paylasirsaniz seviniriz.

--
Saygilarimla,
Serdar Aytekin