Re: vpn

mehmet gel seni bi kucaklayayim anlatmak istedigimi tam olarak anlattin.
ama asıl surprizide sona birakmissin. bunun icin bir gnu vpn mevcutmudur?

----- Original Message ----- From: "Mehmet Türker" <mt@innova.com.tr>
To: <debian-user-turkish@lists.debian.org>
Sent: Tuesday, June 07, 2005 5:01 PM
Subject: RE: vpn

Sanırım arkadaşın şirketi de bizimki gibi . Şirket ağına evdeki
bilgisayarını sokabilmek için vpn bağlantıya ihtiyaç duyuyor. Remote Desktop
vs gibi portlar kapalı, ama şirket ağına giriş yapıldıktan sonra sanki
şirket içindeki bir bilgisayarmış gibi tüm haklardan yararlanabiliyor.
Mesela dışarıdan ip bazlı bir bağlantıda (açık olsa bile) diğer makinelerin
paylaşımlarını , yazıcıları vs göremezsiniz. Fakat bir vpn bağlantı
kurduktan sonra size (evdeki bilgisayara) şirket içi yerel iplerden biri
atanır. Bu sayede yan odadaki birinin sizin bilgisayara remote desktop
bağlantısı yapması gibi evinizden de şirket bilgisayarınıza bağlantı
yapabilirsiniz.
Bunun için de hem bir vpn client a, hem de şirketteki Windows bilgisayara
(eğer windows ise) bağlanabilecek bir Remote Desktop yazılımı bulmanız
gerekiyor (Eğer isteğiniz direk olarak şirket bilgisayarının ekranını görüp
kullanabilmek ise).
Eğer istek sadece ben şirket ağına gireyim ve evimdeki bilgisayarı şirkete
taşıyıp ağa bağlamış gibi işlem yapmak ise , remote desktop yazılımına
ihtiyaç yok, sadece iyi bir vpn yazılımı işinizi görür.