yardim tekrar.

centrino falan almak daha iyi olabilir ancak fiyatlar çok yükseliyor,
1.6 centrino almak için en azından 300$+KDV daha fazla para vermek gerekiyor. fiyat/performans olarak baktığımda bu özellikler çok iyi gözüküyor. aşağıdaki özelliklere 757$+KDV oluyor + Kingston 512 333 MHZ DDR-ram (59$+KDV) oldukça iyi bir sistem oluyor. Belki tek modül 2 tane 512 ya da 1 gb ile ram daha da arttırılabilir, bu durumda 512 2 adet için 120$+KDV 1 gb için ise 250$+KDV gibi bir ek fiyat çıkar, ancak bu durumda birçok laptoptan hatta desktop Pc'den hızlı olur gibi geliyor. Centrino alarak ödeyeceğim fazladan 300$ performansa etkisi tahminim %5 ya da %10 gibi olacak gibi geliyor en fazla, yanılıyormuyum acaba diye yinede birilerine sormak istiyorum.

Aramızda linux'ta video-editing yapan varmı? Ben Debian ve Cinelerra denemiştim ancak sistem yapılandırmasını tam yapamadığım için devam edemedim ve hala ne yazıkki linux'a geçemedim tamamen. Şöyle birşey daha sorayım. Laptop aldığımda benim laptop'un konfigürasyonunu debian+cinelerra yapabilecek bir arkadaş var ise çok sevineceğim. Daha önce yaptığımız 40-50 arası film,belgesel,kısa filmi. VCD kopya ve stickerlı olarak verebilirim.

sevgilerle,
emre.

çok teşekkürler,
sevgi,
emre.

Mehmet Türker yazmış:

>Selam;
>Gerçi Debian çalıştırmakla alakalı değil ama, 512 K montaj için az >değil mi ? Yenilerde (Centrino filan) 1GB cache var minimum. Birkaç >yerden kısıp daha iyi cache e sahip bir makine işini baya
hızlandırması lazım.

LAPTOP ALMAYI

>DÜŞÜNÜYORUM, DEBIAN ÜZERİNDE CİNELERRA İLE MONTAJ YAPMAYI
PLANLIYORUM.

>EXTRA
>512 RAM VE 2x200 gb external hard disk ve 1x external DVD writer >kullanacağım. Bu özellikler nasıldır Debian bu sistemde
nasıl çalışır.

> Laptop fiyatı = 2 yıl garantili 1230 YTL cevap
ve yardım bekliyorum.

> İşlemci: Intel Pentium M 4 3.06 GHz 533 MHz FSB
512 Kb Cache

>		Ekran: 15" XGA (1024x768)
>		Bellek: 256 MB DDR 266 MHz
>		Hard Disk: 40 BG ATA 100/133
> Ekran Kartı: NVIDIA GeFORCE4 448Go Ekran Kartı
(max:32/64/128MB DDR

>video bellek)
> Optik Sürücü: DVD-ROM/CD+RW COMBO (8-16X/12X/8X/24X) > Infrared: IrDA 1.1 -FIR 4Mbps
>		Fax/Modem: Entegre 56K V.90 V.92
>		LAN: Realtek 10/100Mbps
>		Portlar: 4xUSB (1.1+2.0 ),Paralel (ECP/EPP/SPP çift
>yönlü),PS/2 Mouse/Klavye,FireWire (IEEE-1394.400Mbps, >network),VGA-OUT(max.UXGA 1600x1280),TV-OUT(S-VIDEO,
PAL/NTSC) portları

> Kart Yuvaları: 1xPC Type II Kart
yuvası(Cardbus-16/32bit ve PCMCIA

>2.1 uyumlu),1xMini-PCI kart yuvası,1 x Compact Flash kart yuvası (CF >I/II, Microdrive uyumlu),1 x Multimedia Card yuvası (Secure Digital, >Smart Media, MultiMedia Card, Memory Stick uyumlu) > İşletim Sistemi: Microsoft Windows XP Home
Edition veya Prof.

>Edition, Microsoft Windows 2000
>		Ağırlık: 3,35 kg (Batarya+optik sürücü dahil)
>		Güç Kaynağı: 12 hücre 95Wh Li-ion Batarya - 3.5 saat pil
>ömrü(Yaklaşık- Kullanıma Bağlıdır) > Boyutlar: 330x270x39 mm
>
> Genel Özellikler: > > * ALi 1681 + ALi 1563 çip set > * Wireless LAN (opsiyon, 802.11b/a+b/g) > * dual entegre anten ve WLAN kontrol düğmesi > * Line-OUT 3D + SPDIF (optik)/Kulaklık çıkışı > * Line-IN (analog+SPDIF) ses girişi > * Mikrofon girişi > * 5.1 kanal/4 kanal/2 kanal+surround >
>

>GIZLILIK NOTU
>Bu e-posta mesaji gizli, hassas bilgi ve/ya da ekler
icerebilir. Bu mesaj, mesajin alici kisminda belirtilen kullanici/kullanicilara gonderilmistir. Eger mesaji yanlislikla almissaniz lutfen gondereni acilen bilgilendiriniz, mesaji ve tum kopyalarini siliniz.

>Bu mesaj bilinen tüm viruslere karsi Symantec Antivirus ile
taranmistir.

attachments. This email is intended for the use of the addressee only. If you receive this email by mistake, please advise the sender immediately and delete the email and any copies of it.

>This e-mail has been scanned by Symantec Antivirus for all
known viruses.

begin:vcard
fn:Emre OZKAPI
n:OZKAPI;Emre
email;internet:emreoz@gmx.net
note;quoted-printable:icq: 70686790=0D=0A=
	msn: eozkapi@gmail.com=0D=0A=
	yahoo: emre12@yahoo.com
x-mozilla-html:TRUE
version:2.1