Re: qmail alias sorunu

Merhaba,

Sal, 2005-05-17 tarihinde 10:50 +0300 saatinde, Gökhan Günyol yazdı:
> Selam;
>
> debian sarge uzerine kurulu qmailinde valiasdomain komutunu kullanarak
> ikinci domainimi var olan domainime alias olarak tanmlamak istiyorum
> yanlız gonderdigim mailler geri geliyor
> bunu nasıl yapabilirim ?

vaddaliasdomain komutu kullanmaksizin bu isin nasil yapilabilecegini
ifade edeyim siz buna gore sisteminizi kontrol edin.

abc.com domainine gelen tum maillerin def.com domainindeki ayni isimli
mail adreslerine ulasmasini istiyorsunuz heralde. Yani user@abc.com
adresine gonderilen mail user@def.com adresine gitmeli. Mail kullanicisi
eklerkende sadece def.com adresinde ekleme yaptiginizi abc.com'da
normalde boyle bir fiziksel kullanicisinin olmadigini farzediyorum. Bu
durumda;

~vpopmail/domains/abc.com/.qmail-default

dosyasina

| forward ${DEFAULT}@def.com

seklinde tek satirlik sisteminize uygun kaydi girin.

Bu durumda user@abc.com adresine atilan mailler user@def.com adresine
ulasacaktir.

Ayrica .qmail-default dosyasinin izinlerininde duzgun sekilde ayarlanmis
olmasina dikkat edin.

chmod 600 .qmail-default
chown vpopmail.vchkpw .qmail-default

seklinde olmali.

Siz bu yapilandirma sekline gore ayarlarinizi kontrol ederek deneyin.

--
Saygilarimla,
Serdar Aytekin