Re: kernelim boot olmadı

On 5/15/05, mehmet turkoglu <mehmetturkoglu@gmail.com> wrote:
Ömrümde hiç kernel derlememiş biri olarak sırf merakten ben de kernel derleyeyim dedim  ve http://www.ceviz.net/index.php?case=article&id=425 adresindeki yönergelerle kernelimi derledim. Sorunlar şunlar:
1-)Kernelim boot olmadı. Verdiği hata mesajı "unable to mount root filesystem" benzeri birşey.

Sanırım initrd oluşturulmamış yada kök dosya sistemi belirtilmemiş. kernelin sonuna root=/dev/hda? ekleyerek birdeneyin isterseniz.

(Bu arada o mesaja yani sistem açılışında çıkan mesajlara  tekrar nerden bakabilirim)
/var/log dizininde..
2-)Derlemeden önce menuconfig 'de hem apm yi hem de acpi yi aktif ettim sorun bundan kaynaklanmış olabilir mi? Veya bu bir sorun oluşturur mu?

alakası olmasa gerek..

3-)Debianın standart kernelinde boot ederken "shpchp" diye bir modülle ilgili bir hata mesajı veriyor. Sanırım o modülü yükleyemiyor. Bunun için yeni kernel derlememe gerek var mı yoksa halihazırdaki kernele bu modülü ekleyebilir miyim?

eğer init sezonundan kastediyorsanız /etc/init.rd dizininde shpchp'yi silin veya başka bir yere taşıyın.

4-)Bazı belgelerde moduleasistance ile ilgili uygulamalara rastlıyorum. O belgelerde yönergeleri takip ederek işimi hallediyorum ama module asistance ın tam olarak nasıl kullanıldığını bilmiyorum. Bununla ilgili güzel bir belge var mı?

modulesassistance gereken bir sürücü için kerneli baştan derlemektense sadece modül olarak derler.

Teşekkürler

Benimde fazla bir bilgim yok. yapacak bişey bulamadıgımdan cevap yazdım :)