Re: SquireImail

Merhaba,

Cts, 2005-05-07 tarihinde 16:41 +0300 saatinde, Abdullah Teke yazdı:
> Benim sorum şu. SquireImail login ekranında kullanıcı adı olarak tüm
> mail adresini girmek zorundamıyız. Domain dışında sadece kullanıcı adını
> girmemiz mümkün mü? Mümkün ise nasıl ? Cevaplarınız için şimdiden
> teşekkürler.

Sayet vpopmail kullaniyorsaniz bu isi iki farkli yontem ile
halledebilirsiniz.

1. olarak vpopmail'de sadece bir domaini ~vpopmail/etc/defaultdomain
dosyasinda defaultdomain olarak belirtirseniz belirttiginiz bu domain
icin kullanici adi olarak komple email adresini yazmak yerine sadece
kullanici adi kismini yazmaniz yeterli olur. Ayni sekilde pop3 uzerinden
de sadece kullanici adi ile islem yapabilirsiniz.

2. yontemde ise bu isi squirrelmaile ozel olarak biraz daha
genelleyebilirsiniz. Squirrelmail'in kodlarina ufak bir ilave yaparak
http://www.domain.com/squirrelmail veya http://mail.domain.com
seklindeki isteklerde squirrelmail'in kullanici adini istedigi alanin
sonuna "@domain.com" seklindeki ilaveyi siz otomatik olarak yaparsiniz.
Kullanici adi ve sifre girilip form post edildikten sonrada bu domain
bilgisini karsi tarada "hidden value" olarak gecirebilirsiniz.

/usr/share/squirrelmail/src/login.php icerisinde request edilen domaini
$_SERVER["HTTP_HOST"] seklinde alip explode ile gerektigi sekilde
ayirarak bu isi yapabilirsiniz.

$host = $_SERVER["HTTP_HOST"];
$hostname = explode(".","$host");
$uzunluk = sizeof($hostname);

if ($uzunluk == "3") {

$domainName = $hostname[1].".".$hostname[2];

} elseif ($uzunluk == "4") {

$domainName = $hostname[1].".".$hostname[2].".".$hostname[3];

}

gibi istekde bulunulan domaini alabilirsiniz. Daha sonra bu degeri
hidden value olarak karsi tarafa (redirect.php'ye) post etmek ve bunu
redirect.php icerisinde

$login_username = $_POST[login_username]."@".$_POST[domainName];

seklinde alip kullanmak gerekir.

Ben hep bu sekilde kullaniyorum. Ornek icin mail.debian-tr.net adresine
bakabilirsiniz. Kullanici mail.debian-tr.net olarak geldiginde
"@debian-tr.net" olarak ilgili yeri dolduruyorum. Ayni sekilde farkli
sekilde gelirse ilgili yer yine uygun sekilde dolduruluyor.  Sanirim
yapmak istediginiz olay bu.

Ama bu Squirrelmail'e ozel bir cozum. Bu yontemde pop3 uzerinden mail
alirken yine kullanici adi olarak mail adresinin komple yazilmasi
gerekir.

Not : Yukaridaki kodda sizin sisteminize gore cok ufak tefek
degisiklikler gerekebilir. Ama olayin mantigi bundan ibaret.

--
Saygilarimla,
Serdar Aytekin