RE: apt-get upgrade'de her seferinde listelenen paketler

Paz, 2005-05-01 tarihinde 18:19 +0300 saatinde, Mehmet Türker yazdı:
> [...]
> Aslında daenzer'den değil de "deb http://www.nixnuts.net/files/ ./" dan
> alıyorum bunları. Beraber geleni tercih etmememin sebebi, kısaca çalışmıyor
> olmasıdır. Yani orjinal paketlerle DRI aktifleştiremedim. Forumlarda benim
> problemimi yaşıyanlar bu paketleri alarak sorunu çözmüştü ben de öyle
> yaptım. Ne çeşit hatalar aldığımı tam olarak hatırlamıyorum çünkü üzerinde
> çok uğraşıp çok çeşitli hatalar almayı becerebildim :)  En son bu
> paketlerden medet umup aldım ama bu seferde
>
> /usr/src/drm-modules/linux-core/Makefile:279: *** CONFIG_X86_CMPXCHG needs

Bu sorun cekirdekte Islemci turu ve ozellikleri (processor type and
features) kismi ile ilgili o kisimdan islemci turunu sectiginizde bu da
aktif olacak buyuk ihtimalle. Bunun aktif edildigi bir cekirdek
uzerinden devam etmelisiniz.

> Hatasıyla karşılaştım ve çekirdeği 2.6.11-1 yaptım. (Sanırım sadece çekirdek
> güncellemesi yaptıktan sonra da bu paketleri kurmadan tekrar denedim ama
> yine de glxinfo da "YES" göremedim.
>
> Neyse , zaten bu paketler öyle sık güncellenmiyor. Yani paketler
> güncelleştiği için tekrar almıyor, çoğu zaman (apt-get update yapmadığım
> zaman) , bunları tekrar indirmeden direk kurmaya girişiyor.
>
> Yani sorunum paketlerin sık güncellenmesi sebebiyle her seferinde yeniden
> kurmak zorunda kalmam değil, paketler güncellenmese bile apt diskimde duran
> paketleri tekrar tekrar kuruyor.

Bu sorunlu paketlerin "dpkg -l paketismi" seklindeki ciktilarina bir
bakabilir miyiz?

# dpkg -l drm-trunk*
# dpkg -l xlibmesa-gl1*
# dpkg -l xserver-xfree86-dri*

seklinde. Hatirima paketlerin configurasyonun bir sekilde tamamlanmamis
olabilecegi bundan dolayida her upgrade de eksik kalan islemlerini
tamamlamak istemesi geliyor.

Boyle bir durumda "dpkg --configure -a" seklinde varsa eksik
configurasyonlari giderebilirsiniz.

"dpkg --configure -a" ilede deneyin.  Bu komut eksik bir yapilandirma
varsa onu gidermeye calisir. Sorun eksik yapilandirmadan kaynaklaniyorsa
bu komut sonrasi yine ifade ettiginiz durumla karsilasilabilir.

Ancak yinede paketin her seferinde yeniden kurulmasi ilginc.  Ayarlarda
eksiklik olsa bile yeniden kurulmasini gerektirecek bir sey olmamali
diye dusunuyorum.

2.6.11 cekirdek ile bir kez olsun bu islemi tam olarak hatasiz
sonlandirip daha sonra kontrol etmekte fayda var gibi.

Goruldugu kadari ile 2.6.11 cekirdek ile bu islemi bir kez olsun hatasiz
sonlandirmamisiniz. Once bunu yapmaya calisin bence.

--
Saygilarimla,
Serdar Aytekin