Re: kernel modulu icin deb paketi hazirlamak

 Merhaba...

 Aşağıdaki adreste[1] debian için nasıl paketleme yapılacağı anlatılmış.
Ancak kernel için "debianlaştırma" ve debian/rules dosyasının içeriği çok daha
karmaşık bir hal alabilir...

Bu nedenle size tavsiyem apt-get install kernel-source-2.6.10 ile kernel
kaynak kodunu indirmeniz... İndirdiğiniz paket /usr/src/ içerisinde
kernel-source-2.6.10.tar.bz2 ismi ile bulabilirsiniz daha sonra paketi açıp
istediğiniz patch' i uyguladıktan sonra make-kpkp clean
make-kpkg --append-to-version -deneme --revision 02  --config menuconfig
--initrd kernel_image kernel_headers modules_image komutu ile paketinizi
oluşturabilirsiniz...

Yukarıdaki komut ile derleme öncesi yapılandırmanızı yapmanız için menuconfig
uygulamasını çalıştırır. Gerekli yapılandırmayı yapmayı unutmayın. Eğer
--config parametresini girmezseniz ön tanımlı make oldconfig yapar.

Debian changelog dosyasına kernel versiyonunuzu yazmayı unutmayın.
 örneğin:
 kernel-image-2.6.10-deneme (02)
  şunlar bunlar aktif edildi bunlar edilmedi..
 --

[1] http://www.sonsuzdongu.com/belgeler/debian-paketleme.html

Daha fazla bilgi için www.debian.org sitesine bakabilir, ulu bilge  google da
kernel compile with debian style gibi anahtar kelimelerle aratabilirsiniz...

Bunları yazarken bir yandada denedim denerkende squashFS patch i uygulayarak
derlemeye başladım ... haydi hayırlısı :)

Salı 29 Mart 2005 19:41 tarihinde, acemi şunları yazmıştı:

--
Saygılar && İyi çalışmalar
Timu EREN (a.k.a selam)