Re: türkçe karakter sorunu

Merhaba,

* Oguz Altun [2005-03-29 16:28:02+0300]
> Debian temelli Mepis3.3 kullaniyorum. Hemen herseyi iyi olan sürümün
> türkçe klavye destegi kötü. Bir türlü türkçe karakterleri ve @ | gibi
> karakterleri beraberce ayarlayamadim. Türkçe nasil dökümanini da
> uyguladim...
>
> kde pencere yöneticisi ile sorun yok ancak ben performans nedeni ile
> fluxbox kullaniyorum.
>
> Sorun xterm, firefox, thunderbird gibi tüm X programlarinda görülüyor:
> türkçe karakterleri yazmaya çalisinca ğ , ı , ş sembolleri çikiyor...
>
> Eldeki tek ipucu xterm'i baslattigimda yazan su uyari: "Warning:
> [...]

*Root* olarak asagidaki komutlar (hatasiz yazmaya calisin):

    for L in tr_TR tr_TR.UTF-8; do validlocale $L; done >>/etc/locale.gen
    locale-gen
    apt-get install language-env xfonts-base-transcoded xfonts-terminus

*Normal kullanici* hesabini kullanarak:

    set-language-env -l tr

("Genisletilmis ayarlar" sorgusuna "Evet" diyeceksiniz!)