Re: Re[2]: Debian yine kurulmuyor...

Merhaba,

Jigdo olayi cok guzel, iyi bir nimet ancak bence gozden kacirdigimiz
birkac nokta var. Debian ile yeni tanisacak olan bir kullanici
kurulumu yapacagi iso dosyasinin jigdo ile temin etmekten uzak durur
bence. Yeni baslayan bir kullanici jigdo nedir, ne degildir gibi
konulara tam vakif olmayabilir. Bu konuya vakif olmasini da bekleyemeyiz.
Konu hakkinda yeterli bilgisi olsa bile "simdi jigdo ile iso dosyasi
olustururken hatali birsey yaparsam o kadar emegim bosa gider ben en
iyisi hazir olusturulmus bir iso dosyasini kullanayim" tarzinda bir
yaklasim sergiler ve buda cok normal bence. Kaldi ki boyle bir yaklasim
sergilemeyip jigdo ile iso dosyasi olusturayim dese bile daha once
elinde bu surume ait paketlerin onemli bir bolumu yoksa tum paketleri
tekrar indirip birlestirmesi gerekecek ki bununla ugrasmak yerine
hazir iso dosyasini buldugu yerden indirir. Her ne kadar jigdo ile
cd olusturmak cok kolay bir islem olsada bunu tercih etmeyebilir vs.

Jigdo genelde daha once defalarca Debian kurmus, hazir kurulu sistemi
olupta guncel isolarida indirip soyle bir goz atmak isteyen kullanicilarin
tercihi oluyor gibime geliyor.

Jigdo'yu sevelim, sevdirelim. Jigdo aliskanligini kazandirmaya calisalim
tamam bunlarin hepsi iyi guzel ancak bence yeni baslayan kullanicilar
icin alternatif cozumleri onlara sunmak gerekli.

Bence ftp.tr.debian.org adresinde Sarge'nin gunluk netinst'cd imajlari
mutlaka yer almali. Bunu neden yapmiyorsunuz bilemiyorum. Diskte bu
kadar yer dahi olmayabilir vs. ancak *mumkunu varsa* ben bu netinst
cd lerinin ftp.tr.debian.org adresinde mutlaka yer almasini isterim.

Yine ikinci olarak ftp.tr.debian.org'da tam surum sarge isolarinin en
azindan ilk iki cd'sinin (iso olarak) debian-cd dizininde yer almasi
uygun olur diye dusunuyorum. Ayni sekilde woody'nin cdlerinin de en
azindan ilk ikisinin de yer almasini isterim ancak belki bu kadar cok
cd disk acisindan sorun cikarabilir.

Sonuc olarak bence ne olursa olsun ftp.tr.debian.org'da gunluk netinst
cd imajlarinin bulunmasi gerekli. Debian ile yeni tanisan kullanicilarin
ilk etapta jigdo ile is yapmak istemeyecegini goz onunde bulundurarak
tam surum cd'lerin en azindan ilk ikisini burada tutmak faydali olur
diye dusunuyorum. Hazir iso dosyalarinin bulunmamasindan dolayi
ozellikle Sarge anons edilince ciddi bir yurtdisi trafigi olabilir.
TR icinde Sarge'nin gerek netinst gerekse tam surumunun ilk birkac
cdsini bulunduran yansilar var ancak oyle bir durum olabilir ki bu
yansilar yeterli kalmayabilir, ihtiyaca cevap veremeyebilir. Herzaman
birden fazla yerde bulunmasinda fayda var.

Bunlarin yapilabilir tarafi varsa bu vesile ile boyle bir ricada
bulunmus olayim. Su an icin cesitli sebeplerden dolayi mumkun degil
yada siz boyle bir seyi gerekli gormuyorsaniz da sorun degil :)

--
Saygilarimla,
Serdar Aytekin