Re: DNS Çözümlemesi Çok Yavaş :(

bind kurdum ve chattr +i /etc/resolv.conf dosyasını istediğim gibi ayarladıktan sonra immutable biti ile sabitledim. Şu anda oldukça hızlı... Yardımlarınız için teşekkür ederim.

Bulent Murtezaoglu wrote:

"AK" == Alper KANAT <tunix@raptiye.org> writes:

   AK> Merhaba, Yeniden Debian kurdum. Sistemimde etherconf
   AK> yüklü.. eth0 arabirimini otomatik olarak ayarlatıyorum. DHCP
   AK> ile otomatik olarak IP ve DNS ayarlarını alıyor. Ancak TT
   AK> sağolsun, DNS çözümlemesi baya yavaş bende şu
   AK> anda... [...]

Eger makineniz cok kucuk degilse dogrudan bind kurun, TT'nin serverlarini kullanmayin. (ama firewall filani ona gore ayarlayin). Resolv.conf'a 127.0.0.1 koyup dhclient'a 'elleme' (hatirlamiyorum nasil yapiliyor) diyerek kendinizi TT'den kurtarabilirsiniz. Bind'in aptladiginiz gibi calismasi lazim bu gorev icin. Yalniz METU de DNS isini bilmiyor, talihsiz bir sirayla sorgu yaparsaniz tr cozumlenmez hale gelebilir, o zaman bind'i durdurup yeniden baslatmaniz gerekir.
BM

begin:vcard
fn:Alper KANAT
n:KANAT;Alper
adr;quoted-printable:;;;ISTANBUL;;;T=C3=BCrkiye
email;internet:tunix@raptiye.org
url:http://raptiye.org
version:2.1
end:vcard