Re: Java, Openoffice-java ve Zemberek

Merhaba,

* ahmetaa [2005-02-20 10:13:19-0400]
> Dogru, GUI sadece demo amacli, o nedenle ozensiz gerceklestirildi.
> Basliginda da o nedenle "Zemberek Demo" yaziyor. Yeni hazirladigim Open
> Office paketinde gui jar icerisinde yer almiyor bile. Bu paketi OOo
> 1.9.79 ile de denedim, orada da calisiyor. Ama henuz siteye eklemedim.
> Sable'nin calistiracagini saniyorum, ama evimde bilgisayarim
> olmadigindan (!) ve is yerindeki sisteme *nix sistemlerini
> kuramadigimdan deneyemiyorum. Bir iki hafta icinde bir sistem toplayip
> uc isletim sistemi kurmayi planliyorum (becereilirsem tabi, Win-XP,
> Linux (Gentoo muhtemelen), ve Solaris 10)

Bir ricam/onerim olabilir mi?  Win-XP/Solaris/Linux Gentoo yerine Debian
kursaniz?  Dagitim partizanligi adina soylemiyorum bunu, Debian'i Ozgur
Java VM'ler icin bir "testbed" olarak dusunun.  Java'nin kendi platform
tasinabilirligi bir yana, Debian marifetiyle 12 farkli platformda
calisan bir proje[nm]iz de olur.  Gerek olursa kurulum hakkinda hemen
ayakustu bir briefleme yapariz.  Bu yazilimin ilgilendigi problem
saniyorum VM bagimsiz sekilde cozulebilir.  Zemberek'in gelistirme
takviminde ve belirtimlerinde (specs) VM'ler arasi tasinabilirlik
ozelligini one alsaniz?  Sun Java cok sorun olacak cunku.

> Eger debian ile projeyi calistirmak istiyorsaniz Sable'nin Eclipse
> destegi var saniyorum, eclipse uzerinden proje gelistirmeye katkida
> bulunabilirsiniz.

Mesele projenin Debian'la calismasi degil :-), Zemberek'in ozgur lisans
sartlarini haiz bir VM ile calisabilmesi.  Java ilgilendigim bir dil
olmadi bugune kadar, o yuzden su an katkida bulunmam zor.  Umarim bu
cagriya cevap verenler cikacaktir.

Zemberek cok onemli bir proje; emek sahiplerine, sizlere tekrar
tesekkurler.