Re: Java, Openoffice-java ve Zemberek

(bu mektubu Ahmet A. Akin'a bccliyorum)

On Sun, 2005-02-20 at 10:21 +0200, Recai Oktas wrote:
> * A. Alphan Bayazit [2005-02-20 02:48:41-0500]

> Su adres nasil olur?  Statik birseye benziyor:
>
>     http://www.java.com/en/download/linux_manual.jsp

bu adrese vm baglantisindan geldiniz heralde. ben gonderdiginiz adresi
tikladigim zaman soyle oluyor:
bir iki saniye icinde su adrese yonlendiriliyor
http://www.java.com/en/download/installed.jsp

o da ortadaki java appleti (reklam) nedeniyle firefox'umu surunduruyor.

Yalniz siz soyledikten sonra, links ve wget ile baktim, asil sayfa
hakikaten sabit baglanti ve ise yariyabilir gorunuyor. Eger baska
kimsede sorun olmuyorsa onu yerlestireyim.

> [...]
>     java-sablevm -jar zemberek-0.4.1.jar
>
> Kaffe'de hayat yok.  SableVM ise en azinda GUI'yi gosterdi.  Turkce
> karakterler bozuk ve klavyeden giris yapmak icin birkac yere tiklamak
> gerekiyor.  Fakat imla motoru calismadi, hatalar veriyor.  Uzerinde
> calisilmasi halinde SableVM'e tasinabilir gibime geliyor, tabii zorluk
> derecesini bilemiyorum.  Seceneksel GUI surumuyle birlikte bunu
> SableVM
> ile sadece komut satirindan calisan basit bir uygulamaya donusturseler
> cok guzel olacak.  Debian/main'de hemen turkish-task'e ekleriz :-)

Su haliyle bildigim kadariyla GUI demo amacli. GUI'yi ozgur bir java ile
anlasir hale getirmeye calismak bence cok mantikli degil. cikti otomatik
olarak bozuluyor (# ve [ ] icersinde seceneklerle ), pek kullanisli
gelmedi bana.

Kodlara biraz baktim, denemedim ama sunucu-istemci yapisi olusturulmaya
baslanmis.

Bu yon en mantiklisi cunku Ahmet Bey daha onceden agac olusturmada vakit
harcandigini soylemisti. Bir java uygulamasi oldugundan bana da mantikli
geldi. Bu durumda tekrar tekrar komut satiri uygulamasi calistirmak
oldurebilir. Tabii emacs ya da digerleri bu isi "sadece" bir kere
yapiyorsa uzerinde calisabiliriz.

Selamlar,

--
-alphan