Re: Java, Openoffice-java ve Zemberek

* A. Alphan Bayazit [2005-02-20 02:48:41-0500]
> Yalniz , java paketinin java.sun.com'dan indirilmesini aciklamak cok
> zor. Sagolsun Sun'in lisans ve pazarlama teknikleri, ingilizce
> aliskanligi olanlar icin bile paketi bulmak cok zahmetli oluyor. En
> basidinden dogrudan baglanti bile veremiyorsunuz.
>
> Bence onemli bir konu, bu konuda tavsiyesi olan varsa cok sevinirim.

Su adres nasil olur?  Statik birseye benziyor:

    http://www.java.com/en/download/linux_manual.jsp

Bu arada Zemberek'i (standalone JAR haliyle) SableVM ve Kaffe ile
denedim.  Once Zemberek'in gerektirdigi libcommons-logging-java paketini
kurdum, pesinden su komutlar:

    kaffe -jar zemberek-0.4.1.jar
    java-sablevm -jar zemberek-0.4.1.jar

Kaffe'de hayat yok.  SableVM ise en azinda GUI'yi gosterdi.  Turkce
karakterler bozuk ve klavyeden giris yapmak icin birkac yere tiklamak
gerekiyor.  Fakat imla motoru calismadi, hatalar veriyor.  Uzerinde
calisilmasi halinde SableVM'e tasinabilir gibime geliyor, tabii zorluk
derecesini bilemiyorum.  Seceneksel GUI surumuyle birlikte bunu SableVM
ile sadece komut satirindan calisan basit bir uygulamaya donusturseler
cok guzel olacak.  Debian/main'de hemen turkish-task'e ekleriz :-)