x problemi ve kde'ye geçiş

arkadaşlar meraba,

iki şey sormak istiyorum. birincisi geçen gün x window'u kurduktan
sonra yapılandırmasını yaptım. yalnız biraz karışık bi yapılandırması
vardı. ilk yapılandırmayı yaptıktan sonra benim monitörüm biraz eski
olduğu için en fazla 800x600 çözünürlüğe izin verdi. ben de bu
çözünürlüğü biraz artırmak için yeniden yapılandırma yaptım.1024x768 e
destek verdim. fakat şimdi şöyle bi problem var. root olarak girişte
problem yaşamıyorum, fakat kendi oluşturduğum kullanıcı ile giriş
yaptığımda problem yaşıyorum. aldığım hata şöyle:

XKB yapılandırması etkinleştirilirken hata.
Muhtemelen dahili X sunucu sorunu.
X sunucu sürüm bilgisi:
The XFree86 Project Inc,
40300001
XFree 4.3.0 kullanıyorsunuz.
Karmaşık XKB yapılandırması ile ilgili sorunlar var.
Daha basit bir yapılandırma deneyin yada daha yeni bir XFree yazılım
sürümü edinin.
Eğer bu durumu bir hata olarak bildirirseniz, lütfen bunları ekleyin :
- xpop -root | grep XKB çıktısı
- gconftool-2 -R /desktop/gnome/peripherals/keyboard/xkb çıktısı

bu üstte yazan iki komutu denedim, üstteki komut(xpop) bulunamıyor
(command not found)
alttakinin çıktısı ise şöyle :

layouts = [tr]
model = pc105
overrideSettings = false
options = [caps caps:shift]
update_handlers = []

yalnız bana garip gelen root ile giriş yaptığımda hiçbir sorun
yaşamıyorum. x'de de terminalde de türkçe karakter kullanabiliyorum.
fakat oluşturduğum kullanıcı ile giriş yaptığımda yukarıda size
yazdığım hatayı veren pencere açılıyor. o ara bi donma oluyor. ancak
enter'a falan basarak girebildim. orada x'de türkçe karakter
kullanamıyorum. x'in tek bir yapılandırması yok mu, her kullanıcı için
farklı ayarlar mı yükleniyor?

ikinci sorum da, ben x window'u kurduktan sonra haliyle önceden
yüklediğim gnome çalışmaya başladı. dün de kde'yi indirdim, fakat
açılışta bana sadece kullanıcı adı ve şifre soruluyor, açılışta kde'ye
nasıl geçebilirim? kde'nin programları gnome'da menüde görünüyor ve
çalıştırabiliyorum ama kde'ye geçip kde'ye de bi meraba demek
istiyorum :)

yardımcı olursanız sevinirim.
herkese kolay gelsin.