Re: boot sorunu

Neden lilo ? Grub denediniz de windows'u bulamadı mı ? Böyle bir durumda makinede kaç hard disk bağlı? İki harddisk olunca ve/veya birden fazla boot flag olunca bazen windows bulunamıyor. Baştan neden windows kurdunuz ? windows disketleri/cdleri ile fdisk /mbr veya fixboot , fixmbr komutları işe yaramadı mı ? Sistemdeki windows sürümü ne ? kaç hard disk var, windows hangi harddiskin neresinde kurulu, linux hangi harddisk'in neresinde kurulu gibi daha detaylı bilgi verirseniz daha iyi olur. On Thu, 17 Feb 2005 08:42:18 +0200, Ergün KOÇAK <ergun.kocak@gmail.com> wrote:

Öncelikle Merhabalar,

Bu listeye ilk kez yazıyorum geçen akşam debian kurduk çeşitli
sebeplerden windows boot unu dağıttık :) hatta bu da yetmedi lilo yu
tam ayarlamadan grubu remove ettik. sonra alet windows açmamaya
başladı en sonunda mbr yi temizleyip baştan windows kurduk. şimdi
açılış disketi olmadan sarge cd si kullanarak grub yüklü olmayan bir
sarge kurulumunda bootloader nasıl ayarlanmalıdır.

Denediğim yol :
1. sarge ile boot et
2. install işlemlerinin partition a kadar gelmesine izin ver
3. yeni console aç "ctrl+alt+F2"
4. kurulum "/" u temp bir klasöre mount et
5. chroot yap
6. updatedb yap "bi dünya arama yaptım da ne ile yapılabilir diye"
7. "lilo -v" veya "lilo-config" veya "lilo.real" yap hatta
"/etc/lilo.conf" dosyasını da parametre olarak ver.
8. "lilo.conf" hatalı "/proc/..." da sorun var böyle bi dosya yok
9. "lilo.conf" hatalı ...........

bu hataları tam hatırlamıyorum gecenin 2siydi :) sabah da işe geldim
:) ama aklımda kalan bi dosyanın bulunamadığı gerçektende o dosya
yoktu ??? neyse belki senaryo tanıdık gelmiştir.

Yardımlarınız için şimdiden Teşekkürler.

--
Osman Yüksel