Re: x-window

Merhaba,

On Wed, 2005-02-16 at 09:20 +0200, Azer Demir wrote:
> bu sorun x-window-system paketini kurmadığımdan mı kaynaklanıyor?

kabaca evet .

> gerçi ben gnome'un kurulumu yapılırken x window ile ilgili bazı
> paketlerin de kurulduğunu gördüm ama belki hepsi değildir.

gnome ve benzeri X uygulamalari, X sunucusuna bagimli degildir (xlibs'e
baglidir sunucuyla haberlesebilmek icin) . Bunun sebebi, farkli bir
makine de calisan X suncusuna, ya da tamamen farkli bir X sunucusuna
baglanarak da kullanilabiliyor olmalari.
Ozetle sizin oncelikli kurmaniz gereken xserver-xfree86. ama xserver
x-window-system paketinin bagimliliklarindan biri oldugundan, siz
dogrudan x-window-system paketini kurabilirsiniz.

> bi başka sorum da şu, sarge'ın kurulumuyla ilgili debian-tr.org dan
> okuduğum dökümanda bi ev kullanıcısı için iki disk bölümünün root ve
> swap bölümlerinin yeterli olduğuydu, ki ben de öyle yaptım.

ben buna pek katilamiyorum. Ek bir /home bolumunun olasi tek ciddi
zarari yer bitmesidir ki bu basit sembolik baglantilarla ya da biraz
daha riskli parted ile rahat asilabilir. Genel olarak avantajlari cok
daha fazla (kok dizini gocmeleri, bastan yuklemeler, birden fazla
dagitim kullanma da rahatlik vs)

> ama daha
> önceden redhat kullandığım zamanlarda yine okuduğum bi kaynağa göre
> kurulum yaptığımda diski üç bölümlü kullanmıştım. burada bir de /boot
> dizini ayrı bir bölümdeydi. /boot dizinini ayrı bir bölüm olarak
> kullanmanın bi faydası var mı? neden böyle bi şey yapılıyor?

muhtemel sebebi bazi eski bioslarin  1024 silindir uzerinde acamiyor
olmalari. Zaten bu sorun hatirladigim kadariyla grub'da yoktu.

Her halikarda sizin icin pek onemli olacagini sanmam.

kolay gelsin

--
-aab
http://www.bayazit.net/alphan/