x-window

herkese meraba,

yeni bilgisayar toplamadan önce şu anda kullandığım bilgisayarıma
net-install cd'sinden debian kurdum. kurulumda debian-tr.org'dan
önceden okumuş olduğum sarge kurulum kaynağına göre hareket ettim. tek
bi noktada farklı noktada farklı davrandım. onunla ilgili ve başka bi
kaç şeyle ilgili sormak istediklerim var.

temel kurulum bittikten sonra karşıma debian yazılım seçimi adlı ekran
geldi. burada masaüstü ortamı, web sunucusu, yazdırma sunucusu gibi
şeyler vardı. ben aslında elle seçimi yapmayı düşünüyodum ama,
masaüstü ortamını işaretleyip tamam'a basarsam "ne de yine geri
dönebilirim kurmadan önce bi uyarı bilgilendirme kutusu çıkar" diye
düşündüm. bastım ve hzılı bi şekilde bi kurulum başladı :)

burada 94 tane civarı paket kuruldu, 54 mb boyutunda. hepsinin
isimleri hatırlamam inkansız ama içlerinde gcc, binutils, biçok lib
paketi vb. paketler vardı. bu kurulumu herhangi bir masaüstü ortamına
gerekli olduğu için mi yaptı? ve bu paketlerin kurulması iyi oldu mu
acaba?

bu bittikten sonra konsola düştük. ve ben de kde'yi kurmak için
gerekli komut neydi tam hatırlamadığımdan,
apt-get install gnome
diyerek gnome'u kurayım dedim. bu arada x-window-system paketini
kurmak da aklıma gelmedi. kurulum iki saat sürdü. kurulum bittikten
sonra konsolda startx yazdım ve aşağıda yazan hata çıktısını aldım.

using authority file /home/azer/.Xauthority
writing authority file /home/azer/.Xauthority
using authority file /home/azer/.Xauthority
writing authority file /home/azer/.Xauthority

/usr/X11R6/lib/X11/xinit/xserverrc : line 2 : /usr/bin/X11/X : Böyle
bir dosya yada dizin yok
/usr/X11R6/lib/X11/xinit/xserverrc : line 2 : exec : /usr/bin/X11/X :
cannot execute : Böyle bir dosya yada dizin yok
giving up.
xinit : No such file or directory(errno 2) : unable to connect x server
xinit : No such process(errno 3) : Server error

xserverrc betiğinin içeriği de şöyle :
#!bin/sh
exec /usr/bin/X11/X -dpi 100 -nolisten TCP

bu sorun x-window-system paketini kurmadığımdan mı kaynaklanıyor?
gerçi ben gnome'un kurulumu yapılırken x window ile ilgili bazı
paketlerin de kurulduğunu gördüm ama belki hepsi değildir. ya da x
window'un konfigurasyonuna mı bakmam gerekiyor? /usr/bin/X11/X
dosyasını bulamıyor, ben de bi bakıyım dedim yok gerçekten :)

bi başka sorum da şu, sarge'ın kurulumuyla ilgili debian-tr.org dan
okuduğum dökümanda bi ev kullanıcısı için iki disk bölümünün root ve
swap bölümlerinin yeterli olduğuydu, ki ben de öyle yaptım. ama daha
önceden redhat kullandığım zamanlarda yine okuduğum bi kaynağa göre
kurulum yaptığımda diski üç bölümlü kullanmıştım. burada bir de /boot
dizini ayrı bir bölümdeydi. /boot dizinini ayrı bir bölüm olarak
kullanmanın bi faydası var mı? neden böyle bi şey yapılıyor?

herkese iyi çalışmalar.