Re: Acemiye Yardım

Merhaba,

Pzt, 2005-02-14 tarihinde 23:46 +0200 saatinde, cyber yazdı:
> [...]
> Linuxu yeni öğreniyorum.Genelde yeni başlayanların yaptığı gibi hangi
> dağıtımı kullanacağıma karar vermeye çalışıyorum.Daha önce linuxnet
> dergisinin verdiği Mdk 10.0 ve Suse 9.1 ile internetten indirdiğim
> Fedora Core 3,Mdk 10.1 ve Pardus dağıtımlarını denedim. Komutları
> henüz bilmediğim için Suse iyi gibi geldi.Ayrıca Suse nin arkasındaki
> Novell desteği de bana göre Suse için bir artı.Fedorayı çok fazla
> kullanmadım ama iyi bir dağıtım gibi gelmedi bana.
> Genel görüşe göre debian en iyi dağıtımlar arasında.Debianı denemek
> için aşağıdaki adresten iso dosyasını indirdim.

1 numarali cd yerine 3 numarali cd'yi indirmisiniz, bundan kaynaklanan
bir sorun yasamisiniz.

Sayet yeterli hizda internet baglantiniz (adsl veya kablonet gibi) var
netinst cdsi ile temel kurulumu yapip daha sonra ihtiyaciniz olan
paketleri internet uzerinden kurabilirsiniz. Bu cd yaklasik 110 MB'dir
ve en temel kurulumu yapmaniza olanak saglar.

Yeterli hizda internet baglantiniz yoksa veya yukaridaki yontemi tercih
etmek istemiyorsaniz yine yukaridaki adresten 01 dizini icerisindeki iso
dosyasini cekerek kullanabilirsiniz veya asagidaki adresten biraz daha
yakin tarihte olusturulmus iso dosyasina ulasabilirsiniz.

http://cdimage.debian-tr.net/haftalik_tam_kopya/i386/sarge-i386-1.iso

Sayet tercihiniz tum sistemi cd uzerinde kurmak yonunde ise; kurulum
icin genelde ilk cd ihtiyaciniz olan cogu paketi barindirir. Orada yer
alan iso dosyalarinin hepsini indirmenize gerek yok.  En kotu ihtimalle
2 nolu cd'yi de indirmeniz ihtiyaciniz olacak bir cok pakete cd
uzerinden ulasmaniza yetecektir.

Kurulum ile ilgili diger bilgiler icin :

http://www.debian-tr.org/?q=sarge-install

Ayrica Debian ile tanismak ve baslangic isimli belgenin de faydali
olabilecegini dusunuyorum.

http://www.debian-tr.org/?q=debian-howto-start

Yine sormak istediginiz bir nokta olursa cekinmeden listeye
sorabilirsiniz.

> Ancak iso dosyasını cd ye yazdım ve kurmayı denedim, ancak cd yi
> çalıştıramadım.Cd yi yazarken hata yaptığımı sanmıyorum.
>
> Debian kurulumda yardımcı olursanız sevinirim.Birde debianın basitçe
> tarifini yaparsanız yani hangi özellikleri iyi hangi özellikleri
> kötü.....

http://edergi.linux.org.tr/?p=yazioku&pg=sayi1-17-1-02012005

Saniyorum bu belge sorularinizin coguna cevap verecektir.

--
Saygilarimla,
Serdar Aytekin