rootfs

Selamlar,
1 hafta önce başıma çok komik bir olay geldi; apt-get -u dist-upgrade
ile  her zaman yaptığım gibi sistemi upgrade ettim. Herşey iyi giderken
bilgisayarı yeniden başlattığımda ses kartının çalışmadığını farkettim.
Sorunun kökenine indim;
Sorun herhangi bir modul ya da driver problemi değilmiş;

ws002:/home/rucas# ls /dev/dsp
ls: /dev/dsp: Böyle bir dosya ya da dizin yok

"/dev/dsp" mevcut değildi ! Bununla birlikte "dev" dizini içerisinde
birçok aygıt için gerekli major ve minor numaralarını tutan diğer
dosyalarda yoktu ortalıkta ! Biraz daha kazmaya başladığımda;

ws002:/home/rucas# mount
rootfs 	  on / 	   type rootfs (rw)
/dev/root on / 	   type ext3   (rw)
/dev/root on /.dev type ext3   (rw)
none 	  on /dev  type tmpfs  (rw)

satırları dikkatimi çekti, kök altında ".dev" adında bir dizin
"/dev/root" a bağlanmıştı. "/.dev" dizinine girdiğimde kaybolan bütün
aygıt dosyalarımın burada olduğunu gördüm ! Deneme için;

ws002:/home/rucas# ln -s /.dev/dsp /dev/dsp

komutunu girdiğimde ses kartı çalışmaya başladı (mantıklı olarak)

ws002:/home/rucas# cat /etc/fstab
/dev/hda7       /               ext3    defaults	 0       1
proc            /proc           proc    defaults         0       0
/dev/hda3       /boot           ext3    defaults         0       2

görüldüğü üzere "fstab" dosyasında da bir terslik gözükmüyor.
Dosyaları kopyalamanın bir faydası olmadığını da ekliyim.(Sistem
açıldığında bu dosyalar otomatik olarak kayboluyor)

Sonuç olarak gerekli linkleri sağladığımda aygıtlar ile bir problemim
olmuyor, fakat bu işlerin de böyle olmaması gerekiyor.

Herhangi bir tavsiyeniz varsa merakla bekliyorum. Şu anda ortada
herhangi bir problem olmasa da (bunun tam olarak problem olup
olmadığından emin değilim) "rootfs" ve bu gereksiz nanenin nedenini
gerçekten merak ediyorum.

kolay gelsin.

--
 .''`.    M.Gökmen GÖKSEL <gokmen@nowa.gen.tr>
: :'  :                   <gokmen.nowa.gen.tr>