Re: Konsolda Türkçe sorunu

* Emre Kadıoğlu [2005-02-11 15:31:21+0200]
> debian:/usr/share/locale/tr/LC_MESSAGES# ls
> [...]

'/usr/share/locale/tr/LC_MESSAGES/libc.mo' dosyasini goremiyorum burada.
Emin olalim:

    ls /usr/share/locale/tr/LC_MESSAGES/libc*

Eger bu dosya yoksa mesaj da yok :-)  'glibc' kurulumunuzda bir sorun
var gibi.  'locales' paketini gunceller misiniz, dolayli olarak 'glibc'
paketi de guncellenecektir boylelikle.

> GDM arayüzünden Türkçe ve Türkçe-UTF-8 i seçtim bişi değişmedi üstelik
> gdm de ingilizce açılıyor.
> coreutils debianutils dependency bug u yüzünden reinstall yapamıyorum ne
> yapmak gerekiyor şimdi sorun ne olabilir? gnome da ve x te açtığım

Yukaridaki guncellemeyi yapmak zorundasiniz ama.  Eger bahsettiginiz
bu bagimlilik sorunu guncellemeyi engellerse apt-get'in dondugu hata
iletilerini de gonderin cozum bulmaya calisalim.

> uygulamalarda herhangi bir türkçe problemi yok sadece uçbirimlerde
> mesajları ingilizce alıyorum. uçbirimlerde türkçe karakter yazabiliyorum
> herhangi bir problem yok sadece mesajlar ingilizce

Yukaridaki islem de sorunu cozmezse su komutun ciktisini ozelden bana
gonderir misiniz?

    strace /bin/ls e 2>ls-strace