Re: Konsolda Türkçe sorunu

Merhaba,

* Emre Kadıoğlu [2005-02-10 23:23:12+0200]
> localepurge ile bütün yerelleri sildikten sonra tekrar TR yerellerini
> yaratmama rağmen gnome da  türkçe  yerelini sorunsuz kullanırken konsola
> geçtiğimde
>
> $ ls -e
> ls: e: No such file or directory

Burasi 'ls e' degil mi?

> Aynı şey gnome terminal de de var

Konsol derken sanal uc birimleri (VT) kastettiginizi varsayiyorum.
Konsol ve Gnome-terminal'de (ayri ayri) yerel degiskenleri ne
gosteriyor?  'locale' komutunun ciktisini ve (varsa) ~/.profile ve
~/.bash_profile iceriklerini gonderir misiniz?

> konsolda tr karakter basarken bir sorun yaşamıyorum fakat
> ls e komutunu verdiğimde
> Böyle bir dosya ya da dizin yok yerine No such file or directory
> hatasını alıyorum. GDM den de dil ayarları olarak system default seçili
> bu arada gdm de ingilizce açılıyor.

GDM'de oturum tipi nedir?  Debian/Gnome/Xsession?  Oturum tipini Debian
yaptiginizda ne oluyor?

Asagidaki komutlar ne diyor?

    validlocale tr_TR
    validlocale tr_TR.UTF-8