Re: QMail kurulumu

> Hepinizden özür diliyorum ya ben mi anlamıyorum bu işi dediklerinizi
> yaptım ama aşağıdaki hataları alıyorum
>

> velia:/home/velia# tail -f /var/log/apache2/error.log
> [Thu Feb 10 11:44:48 2005] [warn] module php4_module is already loaded,
> skipping[Thu Feb 10 11:44:48 2005] [warn] module cache_module is already
> loaded, skipping
> [Thu Feb 10 11:44:48 2005] [warn] module disk_cache_module is already
> loaded, skipping
> [Thu Feb 10 11:44:48 2005] [warn] module proxy_http_module is already
> loaded, skipping
> [...]

Saniyorum "Include /etc/apache2/mods-available" seklinde cozmeye
calistiniz. /etc/apache2/mods-available/ dizininde de php4.conf ve bununla
birlikte birkac tane daha conf dosyasi var (tabi conf dosyalarinin Apache2
icin bu dizinde tutuldugunu dusunuyorum, yaniliyor olabilirim) bunlar
sizin sisteminize zaten include edilmis durumdaymis. Siz "Include
/etc/apache2/mods-available" gibi bir cozumle bunlari httpd.conf
icerisinden ikinci defa aktif etmisiniz. Aldiginiz warningler onun icin.

Soyle yapalim, siz yaptiginiz islemi geri alin. Once Apache'nin warning
vermeden calismasini saglayin daha sonra;

# find /etc/apache/ -name "php4.conf" -print

seklindeki bir komut ile Apache2 icin php4.conf'un yerini bulamaya
calisalim (elimde Apache2 kurulu bir makine olmadigi icin yerini
bilemiyorum, saniyorum Apache 1.x e gore dizin yapisi biraz farkli)

sonra bu php4.conf dosyasini acip iceriginin asagidaki sekilde olup
olmadigini kontrol edin.

<IfModule mod_php4.c>
  AddType application/x-httpd-php .php .phtml .php3
  AddType application/x-httpd-php-source .phps
</IfModule>

.php, phtml tarzindaki eklemelerin eksik olmamasina dikkat edin.

Simdi olay su, Apache'nin php'yi yorumlayabilmesi icin yukaridakine benzer
satirlarin (php4.conf) Apache httpd.conf dosyasinda bir sekilde include
edilmis olmasi gerekir. Bu ya php4.conf'un bulundugu dizin komple include
edilerek saglanmistir yada php4.conf'un tam yolu include edilerek
saglanmistir (veya saglanmali).

Bunun yaninda yine httpd.conf icerisinde en ustlerde bir yerde libphp4.so
modulunun yuklenmesi gerekirki buda buyuk ihtimalle httpd.conf icerisinde
en ustlerde bir yerde modules.conf dosyasinin include edilmesi ile
saglanmistir.

Sorun devam ederse ozelden httpd.conf dosyanizi ve,

# find /etc/apache/ -name "*.conf" -print

komutunun ciktilarini gonderebilirsiniz, inceleyip hatayi bulmaya calisiriz.

--
Saygilarimla,
Serdar Aytekin