Re: QMail kurulumu

[...]
> bu seferde
>
> Starting web server: Apache2Syntax error on line 5 of
> /etc/squirrelmail/apache.conf:
> Invalid command 'php_value', perhaps mis-spelled or defined by a module
> not included in the server configuration

Apache2'de belirli bir dizin icin register_globals'i off yapmanin yontemi
boyle degilmis demekki :) Apache 1.3.x de "php_flag register_globals off"
sorunsuz calisiyor. Apache2'de degisen bir durum var heralde diyerek
"php_value register_globals 0" seklinde denemenizi istemistim. Ancak
bundan da sonuc alamadiginiza gore Apache'nin dokumanlarina bakmak lazim.

Bunun yerine ben size bu is icin daha genel bir cozum onereyim. Amac
register_globals degerini off yaparak php'de guvenligi arttirmak. Oradaki
satirin amaci sizin php.ini icerisinde register_globals degeriniz "on"
olarak sekilde ayarlanmissa bile squirrelmail icin bu degerin off
yapilmasi boylece guvenligin arttirilmasi hedefleniyor.

Siz php icin bu guvenligi tumden aktif edin. Bunun icin;

Once /etc/squirrelmail/apache.conf dosyasindaki register_globals satirini
iptal edin.

/etc/php4/apache/php.ini dosyanizdaki "register_globals = On" olan degeri
"register_globals = Off" sekline getirin, daha sonra apache'yi restart
edin.

Dedigim gibi amac daha guvenli olmasini saglamak. php.ini dosyanizda
belirttigim degisikligi yapmasaniz sadece /etc/squirrelmail/apache.conf
icinden hataya sebep olan satiri iptal etseniz bile calisacaktir.

php.ini'de register_globals degerinin off olarak ayarlanmasi herzaman
iyidir. Sayet php kodlamasi yapiyorsak, kodlarinida buna gore yazmak
gerek.

Bu degeri global icin off hale getirmeniz belki eskiden yazilmis bazi
programlarin calismamasina sebep olacaktir. Buda o programlarin ayibi :)

--
Saygilarimla
Serdar Aytekin