Re: Kernel versionları arasındaki fark?

Merhaba,

* Dr. Zeki Çatav [2005-02-08 12:14:35+0100]
> Debian testing/unstable kullanıyorum. Orjinal kernel 2.4.24-xfs, yeni
> kernel avantajlarını kullanmak (özellikle acpi) için kernel-image olarak
> 2.6.10'u synaptic ile kurdum. Ancak boot sırasında 2.4.24 image için
> sorun olmayan LVM, /dev/ttyXX ve PCMCIA ile ilgili hatalar (modul
> pathinde ilgili moduller bulunamıyor şeklinde) veriyor ve cdrom'u
> geçerli bir aygıt değil itirazı ile görmüyor. Diğer aygıtlarda (hda..)
> sorun yok.

2.4'den 2.6'ya geciste ilk yapmaniz gereken islem 'module-init-tools'
paketinin kurulmasi olmali.  Toplu halde soyle bir guncelleme
yapilmali (eksik yazmis olabilirim):

    apt-get install module-init-tools procps initrd-tools

2.4 serisinde ide-scsi uzerinden verilen CD surucu destegi 2.6 serisinde
degisti.  CD aygiti: /dev/cdrom, /dev/scX'i gosteren bir sembolik bag
olmali.  O bagi /dev/scX yerine /dev/hdc'yi gosterecek sekilde
degistirirseniz CD surucu sorunu buyuk olasilikla ortadan kalkacaktir.

Diger sorunlar icin userspace'deki bazi araclara iliskin paketleri de
guncellemeniz gerekebilir.  Mesela PCMCIA icin 'pcmcia-cs' paketi, LVM
icin 'lvm2' paketi gibi.

> Alternatif yol olarak 2.6.10 kernel source'dan derlerken make
> modules-dep, bu version için gerekli değil uyarısı veriyor ve yine modül
> bağımlılıkları ile ilgili hata alıyorum.

Cekirdek derlemek kacinilmaz olacaksa, ilk basta belirttigim guncelleme
bu sorunlari da muhtemelen cozecektir.  Sisteminizdeki derleyici eskiyse
(gcc) derleme oncesinde onu da guncellemeniz de yarar var.

> Hazır derlenmiş image için çözüm önerisi var mı?
> Kernel derlerken 2.6 serisinde 2.4 serisine göre fark ne?

Farkli cekirdek secenekleri soz konusu, bunun disinda derleme
mekanizmasi cok degismedi.  Bence cekirdek derlemek yerine hazir
derlenmis paketlerle devam edin.  Guvenlik guncellemelerini takip
etmeniz acisindan boylesi daha uygun.