Re: yardım

Merhaba,
Ben de Linuxta özellikle Debianda yeni sayılırım. Bilgim kadarıyla yanıtlayayım. rpm
Redhat ve onun türevi olan Linux dağıtımlarında kullanılan bir paket yönetim sistemi.
Dolayısıyla Debian için çeşitli sorunlara yol açabilir (rpmlerin de Debian üzerinde
kullanılabileceğine ilişkin birşeyler duydum ama denemedim). Ancak ben henüz deb paketi
yapılmamış bir programa rastlamadım. Kurmak istediğiniz paket için google'da deb paketi
aratsanız belki daha kolay olacaktır. deb paketini bulduğunuzda da yapmanız gereken
dpkg -i paket_adi
komutunu root olarak vermek. Hem böylece aptnin de bu paketin kurulduğundan
haberi olacağından güncel sürümleri çıktığında (ve yansılara konulduğunda) güncellemeniz
kolay olacaktır.

Komut satırından arşivleme işlemleri için benim tercihim tar programı. Kullanımı için
"man tar" komutu yardımcı olacaktır.

Kılavye kısayolları için windowsta kullandıklarını kullan: cut için ctrl+x, copy için
ctrl+c, paste için ctrl+v .....gibi

Başlangıç düzeyinde belgeler bulmak için
http://www.google.com.tr/search?hl=tr&q=linux+ba%C5%9Flang%C4%B1%C3%A7&btnG=Google%27da+Ara&meta=
linki yardımcı olabilir.

Öncelikle google sonra bu liste ve benzer linux listeleri de sorularına yanıt
bulabileceğin yerler arasında.

Saygılarımla,
Bülent ŞENER