Re: GNOME Menüsü Problemi (ÇÖZÜM)

Bu çözümde bir sorun var :) O da libglib paketinin tüm GNOME tarafından kullanılıyor oluşu ve apt-get dist-upgrade yapılacağı zaman -f opsiyonunu istemesi... Yani downgrade işlemi sistemi kesmedi. Illa son paketlere güncellemek gerekiyor. Belki sorunlu değillerdir diye unstable içerisindeki paketleri denedim ama aynı sorun orada da var. Ne yapacağım bilmiyorum.. Şimdilik böyle duruyor..

Alper KANAT wrote:

Merhaba,

Benden sonra da birileri aynı şeyi yaşar diye bu sorunun nedenini ve çözümünü yazayım istedim.

Problem GNOME menülerine kullanıcı tarafından eklenen herhangi birşeyin menülerde gözükmemesi, ancak applications:// içerisinde düzgün bir şekilde görüntülenmesi; ayrıca menüdeki herhangi bir bağlantıyla oynanırsa o bağlantının da menüden kaybolması...

Bu problem XFCE kurulumu ya da apt-get dist-upgrade gibi işlemler sırasında glib paketinin 2.6.1 sürümüne güncellenmesi nedeniyle oluşuyor. Bu paketin içeriğinden ve nesinden kaynaklandığını bilmiyorum ama forumlarda okuduğum kadarıyla GNOME 2.8 ile birlikte hayata geçen *.desktop bağlantılarının doğru yazılamamasından kaynaklanıyormuş sorun...

Glib paketini 2.4.8-1 sürümüne geri yükleyince sorun ortadan kalktı ve tekrar logout olmamak için killall -HUP gnome-panel komutunu verince eklediğim bağlantılar tekrar menüde gözükmeye başladılar.

Sorunla ilgili http://gnomesupport.org/forums/viewtopic.php?t=8677 adresinde bilgi var. (insanların ne yaşadıkları, hatalar, çözümler vb)

begin:vcard
fn:Alper KANAT
n:KANAT;Alper