Re: Nvidia ve diger sorunlar

Merhaba...

Kerneliniz 2.6.10 mu ve nVidia'yı derleyemiyor musunuz ? Ona göre birşey önereceğim de... Bu arada gDesklets'i çalıştırmak için GNOME kullanıyorsanız Uygulamalar>Masaüstü Tercihleri>Gelişmiş>Oturumlar 'a tıklayarak Başlangıç Uygulamaları'na gdesklets start yazarsanız her X açılışında gDesklets de açılacaktır.

Fakat .bashrc dosyasının GDM çalışırken okunmaması sorununu bir şekilde aşabilmeyi ben de öğrenmek isterim. Çünkü GDM ile girişte /etc/profile 'da çalışmıyor X içerisinde.. Terminal'i açarsam okunuyor gerçi ama ben X içerisinde de okunmasını istiyorum.

Alper KANAT
http://raptiye.org

Yucehan Kutlu wrote:

İlginiz için teşekkürler bu konuyla ilgili ilk mesajımın konu
kısmını boş unuttuğumdan  Unidentified subject!
şeklinde gelmişti
o mesajda aynen dediklerinizi yapmıştım(Nvidia
konusunda) fakat module-assistant ta
build kısmında hata veriyor
Ayrıca apt-get install nvidia-glx komutu böyle bir
paketin olmadığını söylüyor
apt-cache search glx dedim sadece aşadakiler çıktı
libopengl-perl - Perl module to display 3D data using
OpenGL, GLU, GLUT, and GLX
rss-glx - Really Slick Screensavers GLX Port
xbase-clients - miscellaneous X clients

/etc/apt/sources.list te
#deb file:///cdrom/ sarge main

deb http://ftp.tr.debian.org/debian/ testing main
deb-src http://ftp.tr.debian.org/debian/ testing main
contrib non-free
deb http://jrfonseca.dyndns.org/debian ./
deb ftp://ftp.nerim.net/debian-marillat/ testing main

deb http://security.debian.org/ testing/updates main

Bir de eski kurduğum yanlış olan yazıcıyı
kaldıramıyorum sanırım ikisi çakışıyor
deskjets i ilk kurduğumda bir sayfa bastı sonra
sapıttı şimdi de ölü gibi hiç tepki vermiyor

Ek sorumda debian da /etc/rc.local dosyası yok
başlangıçta gdesklets in çalışmasını istiyorum
.bash_profile ve /etc/profile a yazdım ama sadece
source komutuyla okuyor ben sisteme girdiğimde
çalışması gerekmez mi?

Teşekkürler

--- Emre Kadıoğlu <emrek@gawab.com> wrote:

apt-get install cupsys hpijs
gnome kullanıyorsanız
apt-get install gnome-cups-manager
ile programı yükledikten sonra gnome-cups-manager
komutu ile grafik arayüzlü programı kullanarak rahat bir şekilde printerinizi ayarlayabilirsiniz

kde kullanıyorsanız
kde kontrol merkezinden
yazıcı ayarlarından yazıcınızı
tanıtabilirsiniz.

ya da browserınızdan localhost:631 adresine
girerek bu yapılandırmayı yapabilirsiniz.

http://www.linuxprinting.org/cups-doc.html
adresinden yardım alabilirsiniz ayrıca eğer driverınızı
bulamazsanız

http://www.linuxprinting.org/show_printer.cgi?recnum=HP-DeskJet_610C
şu adresteki driverları deneyebilirsiniz.

Nvidia içinde gerekli modülü kuramamış
gözüküyorsunuz yapmanız gerekenleri kısaca anlatayım

www.nvidia.com adresinden driverı çekin

gerekli kernel-headers paketini yükleyin

kernel versiyonunuzu uname -r komutu ile öğrenin
şöyle bir çıktısı olacaktır
2.6.8-2-386

daha sonra  apt-get install
kernel-headers-kernelversiyonunuz komutu ile headers paketini yükleyin ve

sh NVIDIA......
--kernel-source-path=/usr/src/kernel-headers-kernelversiyonunuz
komutu ile nvidia installerı çalıştırıp nvidia
modülünü yükleyin

II. yol
module-assistant komutunu verin çıkan menüden
sırasıyla update ve prepare seçeneklerine girin
sonra select ten nvidia-kernel i seçin daha sonra
sırasıyla get , build ve install seçeneklerine girin sonra programdan
çıkın

apt-get install nvidia-glx  ile glx modülünü
yükleyin

modprobe nvidia komutunu verin  eğer modül
bulunamadı falan derse /usr/src altında oluşturduğunuz nvidia-kernel paketi olacak onu dpkg -i ile kurun ve modprobe nvidia komutunu verin
sonra startx dediğiniz zaman x çalışacaktır

Osman Yüksel wrote:

, Yucehan Kutlu <yucehanktl@yahoo.com> yazmış:

#modprobe nvidia
FATAL: Module nvidia not found.
#insmod nvidia
insmod: can't read 'nvidia': No such file or
directory
Hangi işlemlerin sonunda böyle hatalar aldınız
?
Þeklinde hatalar alýyorum ayrýca yazýcýmý
tanýtmak
için ne yapmalýyým.

Bir de poweroff ve ya shutdown -f now
komutlarýný
   verince bilgisayar kapanmýyor en son da
power down
yazýsý çýkýyor ama öyle kalýyor
apm modülünü yükleyip bir daha deneyin.

modprobe apm

yazýcýyý bu gece tanýtmalýyým markasý HP
610C
Teþekkürler

--- Erçin EKER <erc.caldera@gmx.net> wrote:

Yucehan Kutlu, 24-01-2005 20:27 tarihinde
þunlarý
yazdý:

| Merhaba

Merhaba,

[...]

| bende baþka þekilde yüklemeyi denedim
|
| #apt-get install module-assistant
#module-assistant update
| #module-assistant auto-install nvidia

Debian kullandýðýnýz için doðru yol
budur
| Þeklinde de denedikten sonra olmadý
|
| Sonra aynýlarýný
NVIDIA-Linux-x86-1.0-6111-pkg1.run
| ile denedim yine olmadý
|
| Yüklemek için ne yapmalýyým? Ýyi
Günler...

Komut satýrýndan "modprobe nvidia" komutunu
verin.
Ayrýca
"/etc/modules" dosyasýnýn sonuna "nvidia"
(ya da
herhangi bir modül
ismi) yazýn, sistem açýlýrken bu dosyadaki
modüller
yüklenecektir.

- --
Erçin EKER
UIN: 82166138
Jabber: ercineker@jabber.org

The only other people who might benefit from
Linux8086 would be owners
of PDP/11's and other roomsized computers from
the
same era.
~    -- Alan Cox

Contact
listmaster@lists.debian.org

Tired of spam?  Yahoo! Mail has the best spam
protection around
http://mail.yahoo.com